|
صفه، جلد ۵، شماره ۳-۴، صفحات ۰-۰
|
|
|
عنوان فارسی |
نگاهی به آموزش معماری در دوران معاصر |
|
چکیده فارسی مقاله |
چکیده معماری گذشته ایران سرشار از معنویت، غنا و زیبایی است. در حالی که معماری معاصر ما با از دست دادن هویت خویش، فاقد ارزش های نهفته در معماری سنتی است. چه عواملی موجد این تفاوت فاحش است؟ و در میان آن ها نقش آموزش در شکل گیری شخصیت معمار به عنوان شکل دهنده اصلی فضاهای معماری و شهری به چه میزان است؟نوشتار حاضر ضمن توجه به تفاوت بستر و زمینه کار معمار معاصر با معمار سنتی و دشواری هایی که معمار معاصر با آن روبروست، به تحولات آموزش معماری از شیوه سنتی به آموزش نوین و پی آمدهای مهم آن اشاره می کند. آن گاه با نگاهی اجمالی به هدف محتوایی دروس در دانشکده های معماری، ارتقای کیفیت آموزش را در ارائه اطلاعات و روش طراحی ممکن و دست یافتنی دانسته، و در نهایت با طرح ارتباط شخصیت معنوی هنرمند با هنرش، عدم توجه به پرورش شخصیت معنوی و انسانی دانشجو را به عنوان عمده ترین مشکل آموزشی هنر و معماری معاصر مطرح می نماید. |
|
کلیدواژههای فارسی مقاله |
ندارد |
|
عنوان انگلیسی |
|
|
چکیده انگلیسی مقاله |
|
|
کلیدواژههای انگلیسی مقاله |
|
|
نویسندگان مقاله |
زهرا طاقی |
|
|
نشانی اینترنتی |
http://sofeh.sbu.ac.ir/article/download/15334/5686 |
فایل مقاله |
اشکال در دسترسی به فایل - ./files/site1/rds_journals/933/article-933-578096.pdf |
کد مقاله (doi) |
|
زبان مقاله منتشر شده |
fa |
موضوعات مقاله منتشر شده |
|
نوع مقاله منتشر شده |
|
|
|
برگشت به:
صفحه اول پایگاه |
نسخه مرتبط |
نشریه مرتبط |
فهرست نشریات
|