|
صفه، جلد ۵، شماره ۳-۴، صفحات ۰-۰
|
|
|
عنوان فارسی |
جایگاه درس تاریخ معماری در آموزش معماری |
|
چکیده فارسی مقاله |
چکیده از دیرباز، درس تاریخ معماری بخشی از برنامه های آموزشی مدارس معماری را تشکیل می داده است. نوشتار حاضر به بررسی جایگاه این درس و فواید آن در دانشکده های معماری پرداخته است. این نوشتار همچنین به خلایی که در حال حاضر از نقطه نظر کاربرد مباحث تاریخی در زمینه طراحی معمار وجود دارد، به تاریخچه ی آموزش کلاسیک، به برنامه های درسی قبل و بعد از انقلاب فرهنگی در دانشکده های معماری توجه نموده و در مجموع آموزش به صورت زمان محوری (کرونولوژیک) تاریخ را زیر سوال می برد. در نهایت توصیه می شود که اولا در مدارس معماری ایران باید درس تاریخ از وجه جنبه های ملی آن را مورد تاکید قرار گیرد، در ثانی در شیوه ی آموزش آن نیز لازم است تجدید نظر اصولی به عمل آید. از دیگر پیشنهادات مطرح شده، ارائه ی درس جدید تحت عنوان طراحی تاریخی است. |
|
کلیدواژههای فارسی مقاله |
ندارد |
|
عنوان انگلیسی |
|
|
چکیده انگلیسی مقاله |
|
|
کلیدواژههای انگلیسی مقاله |
|
|
نویسندگان مقاله |
اکبر حاج ابراهیم زرگر |
|
|
نشانی اینترنتی |
http://sofeh.sbu.ac.ir/article/download/15330/5682 |
فایل مقاله |
اشکال در دسترسی به فایل - ./files/site1/rds_journals/933/article-933-578092.pdf |
کد مقاله (doi) |
|
زبان مقاله منتشر شده |
fa |
موضوعات مقاله منتشر شده |
|
نوع مقاله منتشر شده |
|
|
|
برگشت به:
صفحه اول پایگاه |
نسخه مرتبط |
نشریه مرتبط |
فهرست نشریات
|