|
صفه، جلد ۲۱، شماره ۳، صفحات ۲۷-۰
|
|
|
عنوان فارسی |
مدلی برای ارزیابی کارگاه طرح معماری ۱ |
|
چکیده فارسی مقاله |
چکیده ارزیابی آموزشی، حلقه ای مهم و تعیین کننده در فرایند آموزش است و با توجه به نقش محوری دروس طرح معماری در رشته معماری، اهمیت و حساسیت داوری این دروس انکارناپذیر می نماید. از سوی دیگر، به دلیل ماهیت ذوابعادی معماری و مسائلی باز در طراحی معماری، ارزیابی پروژه های معماری همواره وجوهی احساسی و شخصی از سوی استاد و نقاطی مبهم و سؤال برانگیز برای دانشجو دارد و در مواردی می توان گفت روند آموزش را دچار اختلال کرده است. هدف این تحقیق نزدیک شدن به سازوکارهای مناسب برای داوری طراحی دانشجویان برای کنترل و هدایت جریان آموزش است، به طوری که تحقق اهداف آموزشی درس را تسهیل کند. بدین منظور، ابتدا اهمیت مسئله در آموزش معماری و ضرورت پرداختن به آن بررسی می شود. سپس، از پژوهش های انجام شده در حوزه روان شناسی پرورشی استفاده و به موضوع جایگاه و نقش ارزیابی در آموزش و نیز ابعاد و ویژگی های آن، انواع روش ها و ابزارهای ارزشیابی و چگونگی طرح ارزشیابی پرداخته می شود. در ادامه، با انتخاب کارگاه « طرح معماری 1 سعی خواهد شد به اتکای یافته های مطالعاتِ انجام شده، ،شیوه های ارزیابی موجود بازنگری و مدلی برای ارزیابی کارگاه مذکور ارائه شود. |
|
کلیدواژههای فارسی مقاله |
|
|
عنوان انگلیسی |
|
|
چکیده انگلیسی مقاله |
|
|
کلیدواژههای انگلیسی مقاله |
|
|
نویسندگان مقاله |
سپيده مسعودی نژاد |
|
|
نشانی اینترنتی |
http://sofeh.sbu.ac.ir/article/download/20363/6594 |
فایل مقاله |
اشکال در دسترسی به فایل - ./files/site1/rds_journals/933/article-933-577940.pdf |
کد مقاله (doi) |
|
زبان مقاله منتشر شده |
fa |
موضوعات مقاله منتشر شده |
|
نوع مقاله منتشر شده |
|
|
|
برگشت به:
صفحه اول پایگاه |
نسخه مرتبط |
نشریه مرتبط |
فهرست نشریات
|