صفه، جلد ۲۱، شماره ۳، صفحات ۲۷-۰

عنوان فارسی مدلی برای ارزیابی کارگاه طرح معماری ۱
چکیده فارسی مقاله چکیده ارزیابی آموزشی، حلقه ای مهم و تعیین کننده در فرایند آموزش است و با توجه به نقش محوری دروس طرح معماری در رشته معماری، اهمیت و حساسیت داوری این دروس انکارناپذیر می نماید. از سوی دیگر، به دلیل ماهیت ذوابعادی معماری و مسائلی باز در طراحی معماری، ارزیابی پروژه های معماری همواره وجوهی احساسی و شخصی از سوی استاد و نقاطی مبهم و سؤال برانگیز برای دانشجو دارد و در مواردی می توان گفت روند آموزش را دچار اختلال کرده است. هدف این تحقیق نزدیک شدن به سازوکارهای مناسب برای داوری طراحی دانشجویان برای کنترل و هدایت جریان آموزش است، به طوری که تحقق اهداف آموزشی درس را تسهیل کند. بدین منظور، ابتدا اهمیت مسئله در آموزش معماری و ضرورت پرداختن به آن بررسی می شود. سپس، از پژوهش های انجام شده در حوزه روان شناسی پرورشی استفاده و به موضوع جایگاه و نقش ارزیابی در آموزش و نیز ابعاد و ویژگی های آن، انواع روش ها و ابزارهای ارزشیابی و چگونگی طرح ارزشیابی پرداخته می شود. در ادامه، با انتخاب کارگاه « طرح معماری 1 سعی خواهد شد به اتکای یافته های مطالعاتِ انجام شده، ،شیوه های ارزیابی موجود بازنگری و مدلی برای ارزیابی کارگاه مذکور ارائه شود.
کلیدواژه‌های فارسی مقاله

عنوان انگلیسی
چکیده انگلیسی مقاله
کلیدواژه‌های انگلیسی مقاله

نویسندگان مقاله سپيده مسعودی نژاد |



نشانی اینترنتی http://sofeh.sbu.ac.ir/article/download/20363/6594
فایل مقاله اشکال در دسترسی به فایل - ./files/site1/rds_journals/933/article-933-577940.pdf
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به: صفحه اول پایگاه   |   نسخه مرتبط   |   نشریه مرتبط   |   فهرست نشریات