|
صفه، جلد ۲۱، شماره ۴، صفحات ۳۳-۰
|
|
|
عنوان فارسی |
نقش طراحی شهری در آموزش طراحی مجموعه های مسکونی |
|
چکیده فارسی مقاله |
چکیده هدف این مقاله معرفی شیوه آموزش در کارگاه طراحی مجموعه های مسکونی با تاکید بر نقش طراحی شهری و رویکرد فرایندی در شکل گیری فضاهای سکونتی است. کارگاه های طراحی به عنوان هسته اصلی آموزش در دانشکده های معماری به شمار می آیند که آموزش نظری و عملی در آنها از حساسیت ویژه ای برخوردار است.طراحی مجوعه های مسکونی به مثابه اقدامی چند تخصصی و سیستمی مرتبط از نظامهای مختلف نیازمند نگرش فرایندی و طراحی جزء و کل هم زمان و در مقیاس های مختلف، سبب گردیده است که آموزش در این کارگاه مبتنی بر نگرش چند بعدی و توجه همزمان به ابعاد ماهوی و رویه ای صورت پذیرد تا بستر شکوفایی خلاقیت های دانشجو را در تناسب با واقعیت ها و محدودیت های موجود در طرح و نیازهای ساکنان بر اساس پیش فرض های مذکور فراهم آورد. این مقاله مشستمل بر سه بخش کلی اهداف کارگاه، ساختار محتوایی درس، فرایند و روش آموزش، تجربه کارگاه طراحی مجموعه های مسکونی را معرفی نموده و به بحث در خصوص نقاط کلیدی و مورد تأکید آن می پردازد. |
|
کلیدواژههای فارسی مقاله |
مسکن، واحد همسایگی، طراحی شهری، کل و جزء، فرایند. |
|
عنوان انگلیسی |
|
|
چکیده انگلیسی مقاله |
|
|
کلیدواژههای انگلیسی مقاله |
|
|
نویسندگان مقاله |
على غفارى |
مرجان نعمتى مهر |
|
|
نشانی اینترنتی |
http://sofeh.sbu.ac.ir/article/download/20389/6614 |
فایل مقاله |
اشکال در دسترسی به فایل - ./files/site1/rds_journals/933/article-933-577928.pdf |
کد مقاله (doi) |
|
زبان مقاله منتشر شده |
fa |
موضوعات مقاله منتشر شده |
|
نوع مقاله منتشر شده |
|
|
|
برگشت به:
صفحه اول پایگاه |
نسخه مرتبط |
نشریه مرتبط |
فهرست نشریات
|