|
صفه، جلد ۲۵، شماره ۱، صفحات ۵-۰
|
|
|
عنوان فارسی |
نقش دست نگاری استاد در آموزش طراحی |
|
چکیده فارسی مقاله |
چکیده «کُرکسیون» به معنی اصلاح طرح معماری روی میز قضاوت، توسّط استاد و دانشجو در ملاقاتهای آتلیه است. مرسوم است که برخی اساتید، حرف زدن را کافی دانند، صرفاً از آموزش کلاممحور جهت نقد و کمک به پیشبرد کار دانشجو بهره میبرند و آموزش عملی دستنگاری را نادیده میگیرند. در این پژوهش، «دست» و «زبان» به عنوان دو دستمایهی بنیادی کرکسیون معرّفی می شود. یافتههای پژوهش، «تأمّل موازیِ» معلّم، یعنی تأمّل همزمان در «پیشبُرد طرح» و «پیشبُرد شاگرد» را برای جلسات کرکسیون ضروری میداند. تأمّل اوّل، نیازمند «دستنگاری استاد» بر طرح شاگرد در حضور او، و تأمّل دوم، نیازمند توجّه پنهانی استاد به فرایند «یادگیری تقلیدی شاگرد» از دستنگاری استاد است. این مقاله، به معلّمان طرّاحی پیشنهاد میشود که همراه با حرف زدن، با خطکشیدن بر طرح روی میز، از دانشجو «پشتیبانی» کنند. |
|
کلیدواژههای فارسی مقاله |
|
|
عنوان انگلیسی |
|
|
چکیده انگلیسی مقاله |
|
|
کلیدواژههای انگلیسی مقاله |
|
|
نویسندگان مقاله |
وحید صدرام |
حمید ندیمی |
|
|
نشانی اینترنتی |
http://sofeh.sbu.ac.ir/article/download/12495/5403 target=_blank > file_downloadدانلود فایل PDF |
فایل مقاله |
فایلی برای مقاله ذخیره نشده است |
کد مقاله (doi) |
|
زبان مقاله منتشر شده |
fa |
موضوعات مقاله منتشر شده |
|
نوع مقاله منتشر شده |
|
|
|
برگشت به:
صفحه اول پایگاه |
نسخه مرتبط |
نشریه مرتبط |
فهرست نشریات
|