چشم انداز مدیریت بازرگانی، جلد ۱۵، شماره ۲۸ (۱۳۹۵)، صفحات ۰-۰

عنوان فارسی تأثیر ارزیابی و نگرش به محصول بر تصویر برند کشور مبدأ و تمایل به سفر
چکیده فارسی مقاله چکیده چکیده پیش­فرض­های گذشته بر این فرض استوار است که تأثیر کشور مبدأ به‌عنوان یک پدیده بازاریابی تنها به رابطه کشور و واردات محصولات مربوط بوده، ‌در‌حالی‌که اخیراً مورد‌نقد قرار گرفته است. امروزه پژوهشگران حوزه بازاریابی خدمات و محصولات و حوزه بازاریابی گردشگری موضوع جدیدی مبنی بر تأثیر تصویر برند کشور مبدأ بر جذب گردشگر را مطرح کرده­اند؛ به این معنا که محصولات و برندهای ساخته‌شده در یک کشور چگونه می­توانند موجب جذب گردشگران خارجی شوند؛ از این­رو، پژوهش حاضر به بررسی تأثیر ارزیابی محصول بر تمایل به سفر از طریق متغیرهای نگرش محصول و تصویر برند کشور مبدأ پرداخته است. جامعه آماری شامل 450 نفر از مصرف­کنندگان محصولات برندهای کشور آلمان در استان مازندران است. روش پژوهش توصیفی از نوع پیمایشی- همبستگی است. برای جمع­آوری داده‌ها پرسشنامه به‌کار رفت و برای بررسی روابط علّی میان متغیرها از الگوی­سازی معادلات ساختاری با نرم­افزار Smart PLS 2 استفاده شد. نتایج پژوهش نشان داد که ارزیابی محصول تأثیر مثبتی بر نگرش محصول (باور کشور، تعامل مطلوب و احساسات افراد) دارد؛ همچنین نگرش محصول بر ابعاد تصویر کشور مبدأ (باور کشور، تعامل مطلوب و احساسات افراد) تأثیر مثبت و معناداری داشت. در نهایت، تعامل مطلوب تأثیر مثبت و معناداری بر تمایل به سفر می‌گذارد.
کلیدواژه‌های فارسی مقاله

عنوان انگلیسی
چکیده انگلیسی مقاله
کلیدواژه‌های انگلیسی مقاله

نویسندگان مقاله میثم شیر خدایی | shir khodaei


سهیل نجات |


محبوبه شاهی |



نشانی اینترنتی http://jbmp.sbu.ac.ir/article/download/19379/6359
فایل مقاله اشکال در دسترسی به فایل - ./files/site1/rds_journals/1509/article-1509-564493.pdf
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به: صفحه اول پایگاه   |   نسخه مرتبط   |   نشریه مرتبط   |   فهرست نشریات