|
چشم انداز مدیریت بازرگانی، جلد ۱۵، شماره ۲۸ (۱۳۹۵)، صفحات ۰-۰
|
|
|
عنوان فارسی |
تأثیر اینرسی دانش و شدت کارآفرینی بر عملکرد برند |
|
چکیده فارسی مقاله |
چکیده درک یک مدیر از محیط، ظرفیت تأثیرگذاری بر راهبردها و رفتارهای سازمانی مختلفی را دارد؛ بهخصوص ادراکهایی که محرک رویکردهای یادگیری سازمانی و کارآفرینی مبتنی بر راهبرد بازاریابی است. سازمانهایی که در یک محیط رقابتی فعالیت میکنند، تمایل دارند روشهای نوآورانهای را برای اجرای فعالیتهای ایجادکننده ارزش دنبال کنند که مستلزم توسعه قابلیتهای یادگیری است. مبنای یادگیری، دانش است. هنگام مواجه با مشکلها، افراد برای دستیابی به راهکار معمولاً به دانش و تجربه گذشته خود رجوع میکنند. این راهبرد حل مشکل روتین، «اینرسی دانش» نام دارد. هدف پژوهش حاضر مفهومسازی اینرسی دانش و شدت کارآفرینی و بررسی تأثیر این عوامل بر عملکرد برند سازمان است. این پژوهش با رویکردی ترکیبی عوامل درونسازمانی و برونسازمانی مؤثر بر عملکرد برند سازمان را بررسی کرده است. به این منظور از میان سازمانهای فعال در صنعت فناوری اطلاعات، 210 نمونه بر اساس تعریف جکسون و به روش نمونهگیری طبقهای انتخاب شد. روش پژوهش به لحاظ هدف کاربردی و به لحاظ ماهیت توصیفی-پیمایشی است و از پرسشنامه برای جمعآوری دادهها استفاده شده است. نتایج تجزیهوتحلیل اطلاعات با استفاده از روش معادلات ساختاری نشان داد که نوآوری سازمانی و قابلیت یادگیری سازمانی در سه بُعد یادگیری متمرکز بر بازار، یادگیری متمرکز بر رابطه و یادگیری متمرکز داخلی، نقش میانجی را در ارتباط میان اینرسی دانش و شدت کارآفرینی با عملکرد برند ایفا میکنند. |
|
کلیدواژههای فارسی مقاله |
|
|
عنوان انگلیسی |
|
|
چکیده انگلیسی مقاله |
|
|
کلیدواژههای انگلیسی مقاله |
|
|
نویسندگان مقاله |
بهاره اصانلو |
سهیلا خدامی |
|
|
نشانی اینترنتی |
http://jbmp.sbu.ac.ir/article/download/19378/6357 |
فایل مقاله |
اشکال در دسترسی به فایل - ./files/site1/rds_journals/1509/article-1509-564492.pdf |
کد مقاله (doi) |
|
زبان مقاله منتشر شده |
fa |
موضوعات مقاله منتشر شده |
|
نوع مقاله منتشر شده |
|
|
|
برگشت به:
صفحه اول پایگاه |
نسخه مرتبط |
نشریه مرتبط |
فهرست نشریات
|