چشم انداز مدیریت بازرگانی، جلد ۱۵، شماره ۲۸ (۱۳۹۵)، صفحات ۰-۰

عنوان فارسی تأثیر اینرسی دانش و شدت کارآفرینی بر عملکرد برند
چکیده فارسی مقاله چکیده درک یک مدیر از محیط، ظرفیت تأثیرگذاری بر راهبرد­ها و رفتارهای سازمانی مختلفی را دارد؛ به‌خصوص ادراک­هایی که محرک رویکردهای یادگیری سازمانی و کارآفرینی مبتنی بر راهبرد بازاریابی است. سازمان­هایی که در یک محیط رقابتی فعالیت می­کنند، تمایل دارند روش­های نوآورانه­ای را برای اجرای فعالیت­های ایجادکننده ارزش دنبال کنند که مستلزم توسعه قابلیت­های یادگیری است. مبنای یادگیری، دانش است. هنگام مواجه با مشکل­ها، افراد برای دستیابی به راهکار معمولاً به دانش و تجربه گذشته خود رجوع می­کنند. این راهبرد حل مشکل روتین، «اینرسی دانش» نام دارد. هدف پژوهش حاضر مفهوم­سازی اینرسی دانش و شدت کارآفرینی و بررسی تأثیر این عوامل بر عملکرد برند سازمان است. این پژوهش با رویکردی ترکیبی عوامل درون­سازمانی و برون­سازمانی مؤثر بر عملکرد برند سازمان را بررسی کرده است. به این منظور از میان سازمان­های فعال در صنعت فناوری اطلاعات، 210 نمونه بر اساس تعریف جکسون و به روش نمونه­گیری طبقه­ای انتخاب شد. روش پژوهش به لحاظ هدف کاربردی و به لحاظ ماهیت توصیفی-پیمایشی است و از پرسشنامه برای جمع‌آوری داده‌ها استفاده شده است. نتایج تجزیه‌و‌تحلیل اطلاعات با استفاده از روش معادلات ساختاری نشان داد که نوآوری سازمانی و قابلیت یادگیری سازمانی در سه بُعد یادگیری متمرکز بر بازار، یادگیری متمرکز بر رابطه و یادگیری متمرکز داخلی، نقش میانجی را در ارتباط میان اینرسی دانش و شدت کارآفرینی با عملکرد برند ایفا می­کنند.
کلیدواژه‌های فارسی مقاله

عنوان انگلیسی
چکیده انگلیسی مقاله
کلیدواژه‌های انگلیسی مقاله

نویسندگان مقاله بهاره اصانلو |


سهیلا خدامی |



نشانی اینترنتی http://jbmp.sbu.ac.ir/article/download/19378/6357
فایل مقاله اشکال در دسترسی به فایل - ./files/site1/rds_journals/1509/article-1509-564492.pdf
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به: صفحه اول پایگاه   |   نسخه مرتبط   |   نشریه مرتبط   |   فهرست نشریات