|
چشم انداز مدیریت بازرگانی، جلد ۱۵، شماره ۲۸ (۱۳۹۵)، صفحات ۰-۰
|
|
|
عنوان فارسی |
شناسایی الزامهای مسئولیت اجتماعی تولیدکنندگان کالاهای تندمصرف در حوزه بازاریابی |
|
چکیده فارسی مقاله |
چکیده چکیده در این پژوهش سعی شده است با بهکارگیری رویکرد کیفی ترکیبی، ابعاد مسئولیت اجتماعی در حوزه فعالیتهای بازاریابی شناسایی و ذینفعان شرکتها در این ارتباط مشخص شوند. بدین منظور نخست با استفاده از روش متاسنتز 79 مقاله مرتبط با مسئولیت اجتماعی شرکتها بهعنوان نمونه پژوهش شناسایی شده و شاخصهای مسئولیت اجتماعی با مطالعه دقیق از آنها استخراج شد؛ سپس بهمنظور شناسایی ابعاد تکمیلی و اجراییتر با مدیران بازاریابی شرکتهای دارای نشان سیب سبز وزارت بهداشت مصاحبه صورت گرفت که 17 نفر بودند. روش نمونهگیری در این مرحله قضاوتی بود و علت انتخاب این شرکتها برای بررسی، آشنایی آنها با موارد مرتبط سلامتی و بخشی از حوزههای مسئولیت اجتماعی بود. پس از تحلیل مضمون محتوای این مصاحبهها با کمک نرمافزار NVIVO 11 سایر ابعاد کاربردی مسئولیت اجتماعی شرکتها در حوزه بازاریابی نیز شناسایی شد. نتایج پژوهش 18 عامل را بهعنوان الزامهای مسئولیت اجتماعی در شرکتهای تولیدکننده کالاهای تندمصرف با رویکرد بازاریابی ارائه کرد. این شاخصها با قدرت تأثیرگذاری متفاوت شرکتها را به سمت بهکارگیری سیاستهای مسئولیت اجتماعی سوق میدهد و ذینفعان سیاستهای مسئولیت اجتماعی شرکت، شامل ذینفعان اولیه و ثانویه، را مشخص میکند. |
|
کلیدواژههای فارسی مقاله |
|
|
عنوان انگلیسی |
|
|
چکیده انگلیسی مقاله |
|
|
کلیدواژههای انگلیسی مقاله |
|
|
نویسندگان مقاله |
محمود محمدیان |
زهره دهدستی شاهرخ | دهدستی shahrokh
امیر خانلری |
بهاره ظهوری |
|
|
نشانی اینترنتی |
http://jbmp.sbu.ac.ir/article/download/19377/6356 |
فایل مقاله |
اشکال در دسترسی به فایل - ./files/site1/rds_journals/1509/article-1509-564491.pdf |
کد مقاله (doi) |
|
زبان مقاله منتشر شده |
fa |
موضوعات مقاله منتشر شده |
|
نوع مقاله منتشر شده |
|
|
|
برگشت به:
صفحه اول پایگاه |
نسخه مرتبط |
نشریه مرتبط |
فهرست نشریات
|