|
چشم انداز مدیریت بازرگانی، جلد ۱۵، شماره ۲۸ (۱۳۹۵)، صفحات ۰-۰
|
|
|
عنوان فارسی |
بازاریابی سیاسی و انصراف از دریافت یارانه نقدی |
|
چکیده فارسی مقاله |
چکیده چکیده امروزه چالش دولتها برای نمایش چهره متمایز از خود و برترییافتن نسبت به دولتهای پیشین از یکسو و تلاش برای جلب مشارکت مردم در انصراف از دریافت یارانه نقدی، از سوی دیگر، اهمیت بازاریابی سیاسی را بیشازپیش نمایان کرده است. در پژوهش حاضر به بررسی رابطه بین بازاریابی سیاسی (شامل ابزارهای سنتی و مدرن) و انصراف شهروندان از دریافت یارانه نقدی پرداخته شده است. جامعه آماری پژوهش، شهروندان منطقه 5 شهر تهران هستند که برای نمونهگیری از روش دردسترس استفاده شد. بررسی و تحلیل دادهها با استفاده از مدلسازی معادلات ساختاری در محیط نرمافزار PLS 3 صورت گرفت. فرضیهها با استفاده از معادلات ساختاری تحلیل شدند و دو فرضیه رد و سه فرضیه تأیید شد. نتایج پژوهش از یک سو، وجود رابطه معنادار و مستقیم بین ابزارهای مدرن بازاریابی سیاسی با انصراف از دریافت یارانه نقدی و ابزارهای مدرن بازاریابی سیاسی با اعتماد سیاسی و همچنین رابطه بین اعتماد سیاسی با انصراف شهروندان از دریافت یارانه نقدی را تأیید میکند؛ از سوی دیگر، وجود رابطه معنادار و معکوس بین ابزارهای سنتی بازاریابی سیاسی با انصراف شهروندان از دریافت یارانه نقدی و اعتماد سیاسی را رد میکند. |
|
کلیدواژههای فارسی مقاله |
بازاریابی سیاسی، ابزارهای بازاریابی سیاسی، اعتماد سیاسی، یارانه. |
|
عنوان انگلیسی |
|
|
چکیده انگلیسی مقاله |
|
|
کلیدواژههای انگلیسی مقاله |
|
|
نویسندگان مقاله |
هاشم اقازا ده | اقازا ده
داریوش طهماسبی اقبلاغی | tahmasebi aghbolaghi
علی ابدالی |
|
|
نشانی اینترنتی |
http://jbmp.sbu.ac.ir/article/download/19376/6353 |
فایل مقاله |
اشکال در دسترسی به فایل - ./files/site1/rds_journals/1509/article-1509-564490.pdf |
کد مقاله (doi) |
|
زبان مقاله منتشر شده |
fa |
موضوعات مقاله منتشر شده |
|
نوع مقاله منتشر شده |
|
|
|
برگشت به:
صفحه اول پایگاه |
نسخه مرتبط |
نشریه مرتبط |
فهرست نشریات
|