چشم انداز مدیریت بازرگانی، جلد ۱۶، شماره ۲ (۱۳۹۶)، صفحات ۱۲۷-۰

عنوان فارسی رویکردهای تعامل‌پذیر در صنایع خدماتی سنجش شبکه‌های نظام سلامت
چکیده فارسی مقاله چکیده چکیده هدف از پژوهش حاضر، توسعه رویکردهای تعامل‌پذیر در صنایع خدماتی و سنجش خوشه­های نظام سلامت کشور مبتنی بر شبیه­سازی کارکردهای تعامل­پذیر در مراکز بهداشتی و درمانی و تبیین روابط چند سطحی میان متغیرهای تعریف­شده در سطوح مختلف است. الگو­های عملیاتی تعامل‌پذیری در حوزه سلامت از سطوح و ابعاد متعددی برخوردار است که تبیین دقیق و صحیح سازوکارهای مربوط به آن‌ها، تسهیل‌کننده فرایندهای اجرایی ذی‌ربط خواهد بود. در همین راستا در این پژوهش سعی بر آن است تا ضمن تبیین الگوی تعامل‌پذیری در این حوزه، رویکردهای رایج در این بخش استخراج و سپس مطابق با رویکرد شبیه­سازی به­کار­رفته، چارچوب پیشنهادی برای تعامل­پذیری دولت الکترونیکی در حوزه سلامت کشور ارائه شود. جامعه آماری موردمطالعه کارشناسان، مدیران و خبرگان حوزه سلامت، فناوری اطلاعات و مدیریت درمان بودند که با بهره­گیری از الگوی نمونه­گیری خوشه­ای-تصادفی و با برگزاری جلسه­های دلفی، مؤلفه­ها و ابعاد موردنظر الگوی پیشنهادی اعتبارسنجی شد. درنهایت، چارچوب پیشنهادی با استفاده از نظرسنجی از خبرگان اعتبارسنجی و تبیین شد؛ به‌نحوی‌ که با ضرایب نزدیکی مربوط به خوشه­ها، رویکردهای بهینه تعامل‌پذیری بر حسب شاخص­های هزینه­ای، درآمدی، زمانی و کیفی ارائه شد.
کلیدواژه‌های فارسی مقاله

عنوان انگلیسی
چکیده انگلیسی مقاله
کلیدواژه‌های انگلیسی مقاله

نویسندگان مقاله علی رضاییان |


محمد رضا کاشفی نیشابوری | mohammad reza kashefy neishabouri



نشانی اینترنتی http://jbmp.sbu.ac.ir/article/download/18979/6243
فایل مقاله اشکال در دسترسی به فایل - ./files/site1/rds_journals/1509/article-1509-564489.pdf
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به: صفحه اول پایگاه   |   نسخه مرتبط   |   نشریه مرتبط   |   فهرست نشریات