|
چشم انداز مدیریت بازرگانی، جلد ۱۶، شماره ۲ (۱۳۹۶)، صفحات ۱۲۷-۰
|
|
|
عنوان فارسی |
رویکردهای تعاملپذیر در صنایع خدماتی سنجش شبکههای نظام سلامت |
|
چکیده فارسی مقاله |
چکیده چکیده هدف از پژوهش حاضر، توسعه رویکردهای تعاملپذیر در صنایع خدماتی و سنجش خوشههای نظام سلامت کشور مبتنی بر شبیهسازی کارکردهای تعاملپذیر در مراکز بهداشتی و درمانی و تبیین روابط چند سطحی میان متغیرهای تعریفشده در سطوح مختلف است. الگوهای عملیاتی تعاملپذیری در حوزه سلامت از سطوح و ابعاد متعددی برخوردار است که تبیین دقیق و صحیح سازوکارهای مربوط به آنها، تسهیلکننده فرایندهای اجرایی ذیربط خواهد بود. در همین راستا در این پژوهش سعی بر آن است تا ضمن تبیین الگوی تعاملپذیری در این حوزه، رویکردهای رایج در این بخش استخراج و سپس مطابق با رویکرد شبیهسازی بهکاررفته، چارچوب پیشنهادی برای تعاملپذیری دولت الکترونیکی در حوزه سلامت کشور ارائه شود. جامعه آماری موردمطالعه کارشناسان، مدیران و خبرگان حوزه سلامت، فناوری اطلاعات و مدیریت درمان بودند که با بهرهگیری از الگوی نمونهگیری خوشهای-تصادفی و با برگزاری جلسههای دلفی، مؤلفهها و ابعاد موردنظر الگوی پیشنهادی اعتبارسنجی شد. درنهایت، چارچوب پیشنهادی با استفاده از نظرسنجی از خبرگان اعتبارسنجی و تبیین شد؛ بهنحوی که با ضرایب نزدیکی مربوط به خوشهها، رویکردهای بهینه تعاملپذیری بر حسب شاخصهای هزینهای، درآمدی، زمانی و کیفی ارائه شد. |
|
کلیدواژههای فارسی مقاله |
|
|
عنوان انگلیسی |
|
|
چکیده انگلیسی مقاله |
|
|
کلیدواژههای انگلیسی مقاله |
|
|
نویسندگان مقاله |
علی رضاییان |
محمد رضا کاشفی نیشابوری | mohammad reza kashefy neishabouri
|
|
نشانی اینترنتی |
http://jbmp.sbu.ac.ir/article/download/18979/6243 |
فایل مقاله |
اشکال در دسترسی به فایل - ./files/site1/rds_journals/1509/article-1509-564489.pdf |
کد مقاله (doi) |
|
زبان مقاله منتشر شده |
fa |
موضوعات مقاله منتشر شده |
|
نوع مقاله منتشر شده |
|
|
|
برگشت به:
صفحه اول پایگاه |
نسخه مرتبط |
نشریه مرتبط |
فهرست نشریات
|