چشم انداز مدیریت بازرگانی، جلد ۱۶، شماره ۲ (۱۳۹۶)، صفحات ۱۰۹-۰

عنوان فارسی عوامل مؤثر بر رفتار خرید مصرف‌کننده با نقش میانجی ترجیح برند سبز
چکیده فارسی مقاله چکیده چکیده ﻫﺪف ﭘﮋوﻫﺶ ﺣﺎﺿﺮ ﺑﺮرﺳﻲ ترجیح نام تجاری سبز، اعتماد به برند سبز و ارزش ویژه برند سبز اﺳﺖ. این ﭘﮋوﻫﺶ از نظر ﻫﺪف، ﻛﺎرﺑﺮدی و از ﻧﻈﺮ جمع‌آوری داده‌ها، ﭘﻴﻤﺎﻳﺸﻲ - ﺗﻮﺻﻴﻔﻲ اﺳﺖ. جامعه آماری شامل دانشجویان «دانشگاه مازندران» بود که از طریق نمونه‌گیری تصادفی، اطلاعات از 370 نفر به‌صورت پرسشنامه جمع‌آوری شد و ﻣﻮرد تجزیه‌وتحلیل ﻗﺮار ﮔﺮﻓﺖ. برای تجزیه‌وتحلیل داده‌های جمع‌آوری­ﺷﺪه و اﻧﺠﺎم ﺗﺤﻠﻴﻞ ﻋﺎﻣﻠﻲ تأییدی و آزﻣﻮن الگوی پژوهش، نرم‌افزار PLS 3.0 و به‌منظور ﺑﺮرﺳﻲ ﭘﺎﻳﺎﻳﻲ و آمار توصیفی، نرم‌افزار SPSS21 به­کار رفت. ﻧﺘﺎﻳﺞ ﺣﺎﻛﻲ از آن اﺳﺖ ﻛﻪ رابطه مثبت و معناداری بین تصویر نام تجاری سبز، رضایت از برند سبز و اعتماد به برند سبز با ترجیح برند سبز وجود دارد؛ همچنین ترجیح برند سبز با رفتار خرید مصرف‌کننده رابطه مثبت و معناداری دارد.
کلیدواژه‌های فارسی مقاله

عنوان انگلیسی
چکیده انگلیسی مقاله
کلیدواژه‌های انگلیسی مقاله

نویسندگان مقاله ابوالحسن حسینی |


میثم شیر خدایی | shir khodaei


احمد عباسی |



نشانی اینترنتی http://jbmp.sbu.ac.ir/article/download/18978/6242
فایل مقاله اشکال در دسترسی به فایل - ./files/site1/rds_journals/1509/article-1509-564488.pdf
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به: صفحه اول پایگاه   |   نسخه مرتبط   |   نشریه مرتبط   |   فهرست نشریات