|
چشم انداز مدیریت بازرگانی، جلد ۱۶، شماره ۲ (۱۳۹۶)، صفحات ۶۷-۰
|
|
|
عنوان فارسی |
الگوی مدیریت راهبردی سازمان مادر |
|
چکیده فارسی مقاله |
چکیده با توجه بهضرورت مدیریت راهبردی، هدف پژوهش حاضر طراحی الگوی مدیریت راهبردی برای یک سازمان مادر است. بهمنظور طراحی چنین مدلی چهار مرحله اصلی انجام شده است: بررسی مبانی مدیریت راهبردی؛ مطالعه تطبیقی سازمانهای مشابه داخلی و خارجی؛ بررسی نتایج آسیبشناسی برنامه راهبردی پنجساله نخست سازمان و بررسی ویژگیهای سازمان موردمطالعه. این پژوهش از نظر هدف کاربردی و از لحاظ روش گردآوری داده اکتشافی- تحلیلی است. جامعه آماری پژوهش شامل مدیران ارشد منتخب ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) و گروه مشاوره است که درمجموع 36 نفر هستند. بر اساس نتایج، هیچ مدل جامعی برای همه سازمانها وجود ندارد. نتیجه مطالعه تطبیقی، باعث شناسایی دو نوع سازمان شد که در طراحی مدل بر ویژگیهای مثبت این سازمانها تأکید و از ویژگیهای منفی پرهیز شده است. ازآنجاکه در آسیبشناسی برنامه قبلی، کنترل و اجرا بیشترین شکاف را با وضع مطلوب داشتهاند، در مدل نهایی لایهای تحتعنوان عوامل زیرساختی که تضمینکننده اجرای موفق راهبردهای سازمان است، مدنظر قرار گرفت. پس از طراحی الگوی اولیه، برای مطابقت با سازمان، از جامعه آماری نظرسنجی صورت گرفت و پس از تحلیل و اعمال نظرها، الگوی نهایی باعنوان «الگوی مدیریت راهبردی سازمان مادر»، طراحی شد |
|
کلیدواژههای فارسی مقاله |
|
|
عنوان انگلیسی |
|
|
چکیده انگلیسی مقاله |
|
|
کلیدواژههای انگلیسی مقاله |
|
|
نویسندگان مقاله |
هاشم اقازاده |
ایمان احمدی |
|
|
نشانی اینترنتی |
http://jbmp.sbu.ac.ir/article/download/18976/6240 |
فایل مقاله |
اشکال در دسترسی به فایل - ./files/site1/rds_journals/1509/article-1509-564486.pdf |
کد مقاله (doi) |
|
زبان مقاله منتشر شده |
fa |
موضوعات مقاله منتشر شده |
|
نوع مقاله منتشر شده |
|
|
|
برگشت به:
صفحه اول پایگاه |
نسخه مرتبط |
نشریه مرتبط |
فهرست نشریات
|