|
چشم انداز مدیریت بازرگانی، جلد ۱۶، شماره ۲ (۱۳۹۶)، صفحات ۴۹-۰
|
|
|
عنوان فارسی |
طراحی و تبیین الگوی ارتباط کارآفرینی سازمانی و عملکرد سازمانی با نقش میانجی بازارگرایی |
|
چکیده فارسی مقاله |
چکیده پژوهش حاضر با هدف شناسایی تأثیر کارآفرینی سازمانی بر عملکرد سازمانی و با لحاظکردن بازارگرایی، بهعنوان متغیر میانجی، انجام شده است. این پژوهش از نظر هدف از نوع کاربردی و از لحاظ روش جمعآوری دادهها از نوع توصیفی- پیمایشی است. بدین منظور پرسشنامهای برای سنجش متغیرها طراحی شد و پس از اطمینان از روایی و پایایی ابزار اندازهگیری توسط تحلیل عاملی اکتشافی و تأییدی در میان نمونهای متشکل از 292 نفر از مدیران شرکتهای صنایع شیمیایی و فرآوردههای نفتی ایران توزیع شد. برای آزمون فرضیههای پژوهش از مدل معادلات ساختاری و نرمافزار لیزرل 80/8 استفاده شد. نتایج پژوهش نشان داد که کارآفرینی سازمانی طبق الگوی تحلیل مسیر ارائهشده بر عملکرد سازمانی تأثیر مثبت دارد؛ همچنین بازارگرایی، بهعنوان متغیر میانجی، در ارتباط بین کارآفرینی سازمانی و عملکرد سازمانی نقش ایفا میکند. |
|
کلیدواژههای فارسی مقاله |
|
|
عنوان انگلیسی |
|
|
چکیده انگلیسی مقاله |
|
|
کلیدواژههای انگلیسی مقاله |
|
|
نویسندگان مقاله |
سید ابوالفضل ابوالفضلی | seyed abolfazl
جمشید سالار |
سید جعفر زنوزی | seyed jafar
|
|
نشانی اینترنتی |
http://jbmp.sbu.ac.ir/article/download/18975/6239 |
فایل مقاله |
اشکال در دسترسی به فایل - ./files/site1/rds_journals/1509/article-1509-564485.pdf |
کد مقاله (doi) |
|
زبان مقاله منتشر شده |
fa |
موضوعات مقاله منتشر شده |
|
نوع مقاله منتشر شده |
|
|
|
برگشت به:
صفحه اول پایگاه |
نسخه مرتبط |
نشریه مرتبط |
فهرست نشریات
|