چشم انداز مدیریت بازرگانی، جلد ۱۶، شماره ۲ (۱۳۹۶)، صفحات ۱۳-۰

عنوان فارسی اثر ابعاد مسئولیت‌پذیری اجتماعی بر ترجیح برند با استفاده از طرح چهارگروهی سالومون
چکیده فارسی مقاله چکیده در پژوهش کاربردی حاضر، با رویکرد پژوهش تجربی و در قالب اجرای طرح چهارگروهی سالومون، اثر ابعاد مسئولیت­پذیری اجتماعی بر ترجیح برند پگاه بررسی شده است. جامعه آماری این پژوهش مشتریان برند پگاه از میان کارکنان اداره­های شهرستان استهبان استان فارس هستند که با روش تصادفی ساده 200 نفر از آن‌ها در چهار گروه انتخاب شده­اند. روایی پرسشنامه با روش ظاهری تأیید شده است؛ درحالی‌که در سنجش پایایی از روش آلفای کرونباخ استفاده شده است. یافته­ها نشان داد که بر اساس آزمون پنج­گانه روش سالومون به­طورکل مسئولیت­پذیری اجتماعی برند (ترکیب ابعاد اقتصادی، اجتماعی و محیط­زیستی) بر ترجیح برند پگاه اثرگذار است. یافته دیگر نشان داد که از میان ابعاد مسئولیت­پذیری اجتماعی، بُعد اقتصادی در مقایسه با دو بُعد دیگر تأثیر کمتری بر ترجیح برند پگاه دارد.
کلیدواژه‌های فارسی مقاله

عنوان انگلیسی
چکیده انگلیسی مقاله
کلیدواژه‌های انگلیسی مقاله

نویسندگان مقاله ابوالقاسم ابراهیمی |


سید مسلم علوی | seyyed moslem



نشانی اینترنتی http://jbmp.sbu.ac.ir/article/download/18973/6237
فایل مقاله اشکال در دسترسی به فایل - ./files/site1/rds_journals/1509/article-1509-564483.pdf
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به: صفحه اول پایگاه   |   نسخه مرتبط   |   نشریه مرتبط   |   فهرست نشریات