|
نقد زبان و ادبیات خارجی، جلد ۱۲، شماره ۱۶، صفحات ۰-۰
|
|
|
عنوان فارسی |
تدریس صریح و ضمنی واژگان تخصصی اقتصاد و تأثیر آن بر یادگیری و نگاهداشت ذهنی آنها |
|
چکیده فارسی مقاله |
چکیده مطالعه ی حاضر با الهام از زبان شناسی شناختی و به ویژه نظریه ی استعاره های مفهومی لیکاف و جانسون (1980)، تأثیر روش تفصیل ریشه ای به عنوان یک روش تدریس صریح که برگرفته از این مکتب است را با روشهای رایج دیگر تدریس واژگان تخصصی زبان انگلیسی با اهداف ویژه (اقتصاد) یعنی آموزش واژگان از طریق ارائه ی معادل های فارسی، تعاریف انگلیسی و روش تدریس ضمنی را مقایسه کرده است. یافته های پژوهش، حاکی از برتری روش تفصیل ریشه ای بر سایر روشهای صریح و همچنین برتری روش ضمنی در تدریس و نگاهداشت ذهنی واژگان تخصصی است. |
|
کلیدواژههای فارسی مقاله |
استعاره های مفهومی، تفصیل ریشه ای، تدریس صریح، تدریس ضمنی |
|
عنوان انگلیسی |
|
|
چکیده انگلیسی مقاله |
|
|
کلیدواژههای انگلیسی مقاله |
|
|
نویسندگان مقاله |
عادله حیدری |
عزیزاله دباغی |
حسین براتی |
|
|
نشانی اینترنتی |
http://clls.sbu.ac.ir/article/download/12654/5860 |
فایل مقاله |
اشکال در دسترسی به فایل - ./files/site1/rds_journals/1293/article-1293-564392.pdf |
کد مقاله (doi) |
|
زبان مقاله منتشر شده |
fa |
موضوعات مقاله منتشر شده |
|
نوع مقاله منتشر شده |
|
|
|
برگشت به:
صفحه اول پایگاه |
نسخه مرتبط |
نشریه مرتبط |
فهرست نشریات
|