|
مشاوره شغلی و سازمانی، جلد ۸، شماره ۱، صفحات ۱۰۴-۰
|
|
|
عنوان فارسی |
ﺑﺮرﺳﻲ راﺑﻄﻪ ﻣﻴﺎن راﻫﺒﺮدﻫﺎی روﻳﺎروﻳﻲ و اﺳﺘﺮس ﺷﻐﻠﻲ ﺑﺎ ﺧﺸﻨﻮدی ﺷﻐﻠﻲ اﺳﺘﺎن ﻗﻢ |
|
چکیده فارسی مقاله |
چکیده هدف پژوهش حاضر تعیین رابطهی بین راهبردهای رویارویی و استرس شغلی با خشنودی شغلی مدیران مدارس استان قم بود. روش پژوهش از نوع همبستگی و جامعه آماری شامل کلیه مدیران مدارس استان قم (816 نفر) بودند. نمونه پژوهش شامل 228 مدیر که از روش نمونهگیری تصادفی خوشهای چندمرحلهای انتخاب شدند، و به آزمونهای راهبردهای رویارویی اندلر و پارکر (1990)، استرس شغلی و پرسشنامه توصیف شغل پاسخ دادند. دادهها بهروش همبستگی و رگرسیون گام به گام که مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت. یافتهها نشان داد استرس شغلی و راهبرد رویارویی مسألهمدار همراه با راهبرد رویارویی اجتنابمدار توان پیشبینی تغییرات واریانس خشنودی شغلی را دارد. متغیر راهبرد رویارویی اجتنابمدار توان پیشبینی تغییرات واریانس خشنودی شغلی را ندارد و متغیر راهبرد رویارویی هیجانمدار و مسألهمدار توان پیشبینی تغییرات واریانس خشنودی شغلی را دارند. همچنین استرس شغلی توان پیشبینی تغییرات واریانس خشنودی شغلی را دارد و متغیر راهبرد رویارویی مسألهمدار توان پیشبینی تغییرات واریانس استرس شغلی را دارد. نتیجهگیری: آموزش مهارتهای رویارویی با مشکلات میتواند در کاهش استرس شغلی و افزایش خشنودی شغلی نقش مهمی داشته باشند. |
|
کلیدواژههای فارسی مقاله |
اﺳﺘﺮس ﺷﻐﻠﻲ- ﺧـﺸﻨﻮدی ﺷـﻐﻠﻲ-راﻫﺒﺮدﻫـﺎی روﻳﺎروﻳﻲ. |
|
عنوان انگلیسی |
|
|
چکیده انگلیسی مقاله |
|
|
کلیدواژههای انگلیسی مقاله |
|
|
نویسندگان مقاله |
نفیسه احمدی |
علی دلاور |
عبدالله شفیع آبادی |
|
|
نشانی اینترنتی |
http://jcoc.sbu.ac.ir/article/download/20842/6733 |
فایل مقاله |
اشکال در دسترسی به فایل - ./files/site1/rds_journals/1101/article-1101-564354.pdf |
کد مقاله (doi) |
|
زبان مقاله منتشر شده |
fa |
موضوعات مقاله منتشر شده |
|
نوع مقاله منتشر شده |
|
|
|
برگشت به:
صفحه اول پایگاه |
نسخه مرتبط |
نشریه مرتبط |
فهرست نشریات
|