|
مشاوره شغلی و سازمانی، جلد ۸، شماره ۲، صفحات ۱۲۴-۰
|
|
|
عنوان فارسی |
رابطه خودکارآمدی و تابآوری با اثربخشی مدیران دورهی متوسطه |
|
چکیده فارسی مقاله |
چکیده هدف پژوهش حاضر، تعیین رابطه خودکارآمدی و تابآوری با اثربخشی مدیران دورهی متوسطه شهر کرمانشاه انجام گرفت. پژوهش به لحاظ هدف کاربردی و ازنظر ماهیت و روش توصیفی از نوع همبستگی است. جامعه آماری پژوهش کلیه مدیران دورهی متوسطه اداره آموزشوپرورش شهر کرمانشاه (44 مدیر مرد و 50 مدیر زن) در سال تحصیلی 93-1392 بود که با روش نمونهگیری تصادفی طبقهای نمونهای به حجم 76 نفر انتخاب شد. برای گردآوری دادهها از پرسشنامههای خودکارآمدی عمومی شرر و همکاران (1982)، تابآوری کانر و دیویدسون (2003) و اثربخشی پارسونز استفاده گردید برای تحلیل دادهها از ضریب همبستگی پیرسون و تحلیل رگرسیون استفاده شد. نتایج تحلیل رگرسیون نشان می دهدمتغیرهای خودکارآمدی و تابآوری توان پیشبینی متغیر اثربخشی رادارند. نتایج نشان داد که بین خودکارآمدی و تابآوری با اثربخشی رابطه مثبت وجود دارد؛ اما اثربخشی در بین مدیران زن و مرد تفاوت معناداری مشاهده نشد. با توجه به یافتههای پژوهش پیشنهاد میشود سازمان آموزشوپرورش برای افزایش اثربخشی مدیران به برگزاری برنامههای مانند کارگاههای آموزشی و استفاده از روانشناسان و مشاوران نسبت به تقویت خودکارآمدی و تابآوری اقدام نمایند. |
|
کلیدواژههای فارسی مقاله |
خودکارآمدی، تابآوری، اثربخشی مدیران |
|
عنوان انگلیسی |
|
|
چکیده انگلیسی مقاله |
|
|
کلیدواژههای انگلیسی مقاله |
|
|
نویسندگان مقاله |
شهریار کاردان |
خدامراد مومنی |
رقیه نوری پورلیاولی | noori پورلیاولی
محمد جعفر مهدیان | mohammad jafar
مصطفی علیخانی |
|
|
نشانی اینترنتی |
http://jcoc.sbu.ac.ir/article/download/20848/6738 |
فایل مقاله |
اشکال در دسترسی به فایل - ./files/site1/rds_journals/1101/article-1101-564351.pdf |
کد مقاله (doi) |
|
زبان مقاله منتشر شده |
fa |
موضوعات مقاله منتشر شده |
|
نوع مقاله منتشر شده |
|
|
|
برگشت به:
صفحه اول پایگاه |
نسخه مرتبط |
نشریه مرتبط |
فهرست نشریات
|