|
روانشناسی کاربردی، جلد ۹، شماره ۳، صفحات ۰-۰
|
|
|
عنوان فارسی |
نقش میانجی گر تعمق در تکالیف در رابطه با استقلال و رشد مهارتها در محیط کار |
|
چکیده فارسی مقاله |
چکیده چکیدههدف: هدف پژوهش حاضر تعیین نقش تعمق در تکالیف در رابطه با استقلال و رشد مهارتها در محیط کار بود. روش: روش پژوهش از نوع همبستگی و جامعه آماری کلیه کارکنان شرکت تولید و توزیع برق شمال و جنوب اصفهان و نیروگاه شهید منتظری اصفهان در مجموع 4200 نفر بود که از بین آنها بهروش تصادفی 324 نفر بهعنوان نمونه پژوهش انتخاب شد. ابزارهای پژوهش شامل سوالهای کنترل ادراکشده از شاخص ویژگیهای شغلی سیمز، اسزیلاگی و کلر (1976)، پرسشنامههای مشارکت در تصمیمگیری نوتلراز، وت و آینارسن (2010)، پرسشنامه بهکارگیری مهارتها در محیط کار نوتلراز، وت و آینارسن (2010) و تمرین تعمق در تکالیف بود. بهکمک تحلیل مسیر نقش میانجیگر تعمق در تکالیف و از طریق روش بوت استراپ اثر غیرمستقیم بررسی شد. یافتهها: تحلیل دادهها نشان داد که تعمق در تکالیف در رابطه بین مشارکت در تصمیمگیری و کنترل ادراکشده با رشد مهارتها در محیط کار، نقش میانجی دارد. نتیجهگیری: بر اساس این یافتهها به مدیران و مسئولان سازمانها توصیه میشود بهمنظور بهکارگیری بیشتر مهارتهای کارکنانشان، از طریق مشارکت در تصمیمگیری و واگذاری اختیار به آنها بر استقلال شغلی کارکنان بیفزایند. |
|
کلیدواژههای فارسی مقاله |
استقلال- تعمق در تکالیف- رشد مهارت ها |
|
عنوان انگلیسی |
|
|
چکیده انگلیسی مقاله |
|
|
کلیدواژههای انگلیسی مقاله |
|
|
نویسندگان مقاله |
هاجر براتی |
حمیدرضا عریضی |
|
|
نشانی اینترنتی |
http://apsy.sbu.ac.ir/article/download/5029/4509 |
فایل مقاله |
اشکال در دسترسی به فایل - ./files/site1/rds_journals/863/article-863-564240.pdf |
کد مقاله (doi) |
|
زبان مقاله منتشر شده |
fa |
موضوعات مقاله منتشر شده |
|
نوع مقاله منتشر شده |
|
|
|
برگشت به:
صفحه اول پایگاه |
نسخه مرتبط |
نشریه مرتبط |
فهرست نشریات
|