روانشناسی کاربردی، جلد ۹، شماره ۳، صفحات ۰-۰

عنوان فارسی نقش میانجی گر تعمق در تکالیف در رابطه با استقلال و رشد مهارت‌ها در محیط کار
چکیده فارسی مقاله چکیده چکیدههدف: هدف پژوهش حاضر تعیین نقش تعمق در تکالیف در رابطه با استقلال و رشد مهارت‌ها در محیط کار بود. روش: روش پژوهش از نوع همبستگی و جامعه آماری کلیه کارکنان شرکت تولید و توزیع برق شمال و جنوب اصفهان و نیروگاه شهید منتظری اصفهان در مجموع 4200 نفر بود که از بین آن‌ها به‌روش تصادفی 324 نفر به­عنوان نمونه پژوهش انتخاب شد. ‌ابزارهای پژوهش شامل سوال‌های کنترل ادراک‌شده از شاخص ویژگی‌های شغلی سیمز، اسزیلاگی و کلر (1976)، پرسشنامه‌های مشارکت در تصمیم‌گیری نوتلراز، وت و آینارسن (2010)، پرسشنامه به‌کارگیری مهارت‌ها در محیط کار نوتلراز، وت و آینارسن (2010) و تمرین تعمق در تکالیف بود. به‌کمک تحلیل مسیر نقش میانجی‌گر تعمق در تکالیف و از طریق روش بوت استراپ اثر غیرمستقیم بررسی شد. یافته‌ها: تحلیل داده‌ها نشان داد که تعمق در تکالیف در رابطه بین مشارکت در تصمیم‌گیری و کنترل ادراک‌شده با رشد مهارت‌ها در محیط کار، نقش میانجی دارد. نتیجه‌گیری: بر اساس این یافته‌ها به مدیران و مسئولان سازمان‌ها توصیه می‌شود به‌منظور به‌کارگیری بیشتر مهارت‌های کارکنان­شان، از طریق مشارکت در تصمیم‌گیری و واگذاری اختیار به آن­ها بر استقلال شغلی کارکنان بیفزایند. 
کلیدواژه‌های فارسی مقاله استقلال- تعمق در تکالیف- رشد مهارت ها

عنوان انگلیسی
چکیده انگلیسی مقاله
کلیدواژه‌های انگلیسی مقاله

نویسندگان مقاله هاجر براتی |


حمیدرضا عریضی |



نشانی اینترنتی http://apsy.sbu.ac.ir/article/download/5029/4509
فایل مقاله اشکال در دسترسی به فایل - ./files/site1/rds_journals/863/article-863-564240.pdf
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به: صفحه اول پایگاه   |   نسخه مرتبط   |   نشریه مرتبط   |   فهرست نشریات