|
چشم انداز مدیریت مالی، جلد ۱، شماره ۳، صفحات ۰-۰
|
|
|
عنوان فارسی |
بازاریابی مالی و کاربرد آن در عرضه سهام اصل صدر ۴۴ قانوناساسی از طریق بورس اوراق بهادار تهران |
|
چکیده فارسی مقاله |
هدف از تحقیق حاضر بررسی سطح استفاده از دانش بازاریابی در بازار سرمایه کشور، شناخت دلایل کمبود استفاده از دانش بازاریابی توسط فعالان مالی )واسطه های مالی، مؤسسات کارگزاری و غیره(، تطبیق فعالیت های بازاریابی با فعالیت های مالی کارگزاران رسمی بورس اوراق بهادار تهران، کمک به ورود دانش بازاریابی به حوزه بازار سرمایه، رونق سرمایه گذاری در بازار سرمایه ایران و در نهایت ارائه الگو بازاریابی مالی در بورس اوراق بهادار تهران با استفاده از نتایج به دست آمده در تحقیق است. روش اصلی تحقیق حاضر روش توصیفی پیمایشی )زمینه یابی( است. جامعه آماری کلیه نهادهای مالی فعال در بورس اوراق بهادار تهران و نمونه مورد بررسی مؤسسات کارگزاری رسمی بورس اوراق بهادار و همچنین کلیه مؤسسات کارگزاری منطقه ای در پایان خرداد ماه سال 1388 است. نتایج حاصل از تحقیق نشان می دهد که در دوره مورد بررسی سیستم بازاریابی رایج در شرکت های کارگزاری سیستم سنتی، بدون توجه به معیارهای مدرن بازاریابی مالی در زمینه های اطلاع رسانی و تعیین قیمت سهام، خدمات الکترونیکی تحت وب خرید و فروش سهام، خدمات تحلیل گری مالی و تشویق شرکت های بزرگ در ورود به بورس است. |
|
کلیدواژههای فارسی مقاله |
|
|
عنوان انگلیسی |
|
|
چکیده انگلیسی مقاله |
|
|
کلیدواژههای انگلیسی مقاله |
|
|
نویسندگان مقاله |
مهرداد علیپور | دانشگاه شهید بهشتی سازمان اصلی تایید شده: دانشگاه شهید بهشتی (Shahid beheshti university)
سید جلال صادقی شریف | seyed jalal
|
|
نشانی اینترنتی |
http://jfmp.sbu.ac.ir/article/view/422 |
فایل مقاله |
اشکال در دسترسی به فایل - ./files/site1/rds_journals/1512/article-1512-462145.pdf |
کد مقاله (doi) |
|
زبان مقاله منتشر شده |
fa |
موضوعات مقاله منتشر شده |
|
نوع مقاله منتشر شده |
علوم اجتماعی و رفتاری |
|
|
برگشت به:
صفحه اول پایگاه |
نسخه مرتبط |
نشریه مرتبط |
فهرست نشریات
|