|
چشم انداز مدیریت مالی، جلد ۶، شماره ۲، صفحات ۹-۲۱
|
|
|
عنوان فارسی |
تاثیر ارزش برند بر سودآوری شرکت |
|
چکیده فارسی مقاله |
چکیده برند یکی از ارزشمندترین داراییهای نامشهود هر شرکت است که مدیریت مناسب آن میتواند راه را برای رسیدن به سهم بیشتر بازار و سودآوری بیشتر در هر صنعتی هموار سازد. از آنجاکه ارزش برند میتواند یکی از عوامل مهم و تاثیرگذار بر فروش و متعاقب آن سودآوری شرکت باشد؛ بنابراین در این پژوهش رابطه سودآوری با ارزش برند شرکت بررسی شده است. ارزش برند از دو منظر بازاریابی و مالی قابل بررسی است که در این پژوهش با استفاده از معیار کیو-توبین (یکی از سنجههای محاسبه ارزش برند از دیدگاه مالی) برآورد شده است. نمونه مورد بررسی در این تحقیق شرکتهای صنایع دارویی، مواد غذایی، فلزات، پتروشیمی و صنعت سیمان در بین سالهای 1384تا 1393 را شامل میشود. جهت آزمون فرضیهها در قالب دادههای تابلویی از نرمافزار EVIEWS استفاده شده است و نتایج خروجی نرمافزار نشان میدهد که ارزش برند تاثیر مثبت و معناداری بر سودآوری شرکتهای صنعت مواد غذایی و دارویی (صنایع B2C) داشته است؛ ولی بر صنایع پتروشیمی، فلزات و سیمان (صنایع B2B) تاثیر معناداری ندارد. |
|
کلیدواژههای فارسی مقاله |
ارزش برند، سودآوری، جریان نقد عملیاتی، مقدار فروش.، |
|
عنوان انگلیسی |
|
|
چکیده انگلیسی مقاله |
|
|
کلیدواژههای انگلیسی مقاله |
|
|
نویسندگان مقاله |
محمد اصولیان | کارشناس ارشد مدیریت مالی، دانشگاه شهید بهشتی نویسنده مسئول . سازمان اصلی تایید شده: دانشگاه شهید بهشتی (Shahid beheshti university)
محمد رضا عباسپور نوغانی | mohammad reza دانشجوی دکتری، دانشگاه شهید بهشتی. سازمان اصلی تایید شده: دانشگاه شهید بهشتی (Shahid beheshti university)
مهدی داوری |
|
|
نشانی اینترنتی |
http://jfmp.sbu.ac.ir/article/view/16281 |
فایل مقاله |
اشکال در دسترسی به فایل - ./files/site1/rds_journals/1512/article-1512-462084.pdf |
کد مقاله (doi) |
|
زبان مقاله منتشر شده |
fa |
موضوعات مقاله منتشر شده |
|
نوع مقاله منتشر شده |
مقالات |
|
|
برگشت به:
صفحه اول پایگاه |
نسخه مرتبط |
نشریه مرتبط |
فهرست نشریات
|