چشم انداز مدیریت مالی، جلد ۶، شماره ۲، صفحات ۹-۲۱

عنوان فارسی تاثیر ارزش برند بر سودآوری شرکت
چکیده فارسی مقاله چکیده برند یکی از ارزشمندترین دارایی‌های نامشهود هر شرکت است که مدیریت مناسب آن می‌تواند راه را برای رسیدن به سهم بیش‌تر بازار و سودآوری بیش‌تر در هر صنعتی هموار سازد. از آنجاکه ارزش برند می‌تواند یکی از عوامل مهم و تاثیرگذار بر فروش و متعاقب آن سودآوری شرکت باشد؛ بنابراین در این پژوهش رابطه‌ سودآوری با ارزش برند شرکت بررسی شده است. ارزش برند از دو منظر بازاریابی و مالی قابل بررسی است که در این پژوهش با استفاده از معیار کیو-توبین (یکی از سنجه­های محاسبه ارزش برند از دیدگاه مالی) برآورد شده است. نمونه‌ مورد بررسی در این تحقیق شرکت‌های صنایع دارویی، مواد غذایی، فلزات، پتروشیمی و صنعت سیمان در بین سال­های 1384تا 1393 را شامل می‌شود. جهت آزمون فرضیه­ها در قالب داده‌های تابلویی از نرم­افزار EVIEWS استفاده شده است و نتایج خروجی نرم­افزار نشان می­دهد که ارزش برند تاثیر مثبت و معناداری بر سودآوری شرکت‌های صنعت مواد غذایی و دارویی (صنایع B2C) داشته است؛ ولی بر صنایع پتروشیمی، فلزات و سیمان (صنایع B2B) تاثیر معناداری ندارد.
کلیدواژه‌های فارسی مقاله ارزش برند، سودآوری، جریان نقد عملیاتی، مقدار فروش.،

عنوان انگلیسی
چکیده انگلیسی مقاله
کلیدواژه‌های انگلیسی مقاله

نویسندگان مقاله محمد اصولیان |
کارشناس ارشد مدیریت مالی، دانشگاه شهید بهشتی نویسنده مسئول .
سازمان اصلی تایید شده: دانشگاه شهید بهشتی (Shahid beheshti university)

محمد رضا عباسپور نوغانی | mohammad reza
دانشجوی دکتری، دانشگاه شهید بهشتی.
سازمان اصلی تایید شده: دانشگاه شهید بهشتی (Shahid beheshti university)

مهدی داوری |



نشانی اینترنتی http://jfmp.sbu.ac.ir/article/view/16281
فایل مقاله اشکال در دسترسی به فایل - ./files/site1/rds_journals/1512/article-1512-462084.pdf
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده مقالات
برگشت به: صفحه اول پایگاه   |   نسخه مرتبط   |   نشریه مرتبط   |   فهرست نشریات