این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
چشم انداز مدیریت صنعتی، جلد ۳، شماره ۳، صفحات ۰-۰

عنوان فارسی طراحی مدل پیش بینی عملکرد بنگاه های اقتصادی در بازارهای رقابتی
چکیده فارسی مقاله هدف از انجام این پژوهش طراحی مدل پیش بین عملکرد بنگاه های اقتصادی و شناسایی اهم رویکردهای مطرح در اتخاذ تصمیات استراتژیک و نیز تحلیل بسترهای ساختاری و سازمانی مورد نیاز در جهت گیری های موفق بازار در دانشگاه پیام نور است. با در نظر گرفتن موارد فوق الذکر این تحقیق با بهره گیری از رویکرد توسعه ای کاربردی، استراتژیهای همبستگی و پیمایشی را دنبال نموده و با -جهت گیری آزمون فرضیه، هم از جنبه توصیفی و هم از دیدگاه استنباطی به تحلیل یافته های حاصل از پرسشنامه میپردازد. جامعه آماری این تحقیق مدیران مراکز استانی دانشگاه پیام نور بوده اند و تعداد نمونه نیز 111 نفر بوده است. مولفه های تبیین شده در فهرست اولیه مدل تعداد 64 متغیر بوده که با استفاده از روش دلفی و در دو مرحله مورد بازبینی و ارزیابی قرار گرفته و در نهایت با انجام تعدیل و تصحیح، مجموعاً 70 متغیر در پرسشنامه نهایی درج گردید. با بهرهگیری از تحلیل عاملی تاییدی و تحلیل مسیر و تعریف هفت فرضیه اصلی، تاثیر ساختار بر استراتژی های کسب و کار دانشگاه پیام نور موثر شناخته نشد. این در حالی است که ضریب جهت گیری بازار بر استراتژیهای کسب و کار دانشگاه نیز از معنی داری قابل توجهی برخوردار نبوده است. لکن تاثیر استراتژی های کسب و کار بر روی عملکرد دانشگاه از مناظر مختلف نیز مورد بررسی و ارزیابی قرار گرفت که نتایج حاصله حاکی از تاثیرات قابل توجه نوع استراتژی های به کار رفته در دانشگاه بر روی عملکرد آن بوده است
کلیدواژه‌های فارسی مقاله

عنوان انگلیسی
چکیده انگلیسی مقاله
کلیدواژه‌های انگلیسی مقاله

نویسندگان مقاله رضا رسولی |
دانشگاه پیام نور

مجید ضماهنی |
دانشگاه پیام نور

علی جمشیدی |



نشانی اینترنتی http://jimp.sbu.ac.ir/article/view/3182
فایل مقاله اشکال در دسترسی به فایل - ./files/site1/rds_journals/1511/article-1511-462034.pdf
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده علوم اجتماعی و رفتاری
برگشت به: صفحه اول پایگاه   |   نسخه مرتبط   |   نشریه مرتبط   |   فهرست نشریات