این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
چشم انداز مدیریت صنعتی، جلد ۵، شماره ۳، صفحات ۱۶۹-۱۸۳

عنوان فارسی ارزیابی استراتژیهای تولیدی با استفاده از رویکرد QFD فازی
چکیده فارسی مقاله چکیده امروزه بیشتر پژوهشهای انجام شده در زمینه استراتژی تولیدی بر فرآیندهای توصیفی و مدل های مفهومی تمرکز داشته و توجه اندکی بر ارزیابی کمی استراتژیهای تولید دارند. مقاله حاضر درصدد است تا با استفاده از روش QFD فازی رویکردی مناسب برای ارزیابی و توسعه استراتژیهای تولیدی با تمرکز بر عوامل رقابتی ارائه کند و تحلیلی از شکاف بین وضعیت موجود و مطلوب شرکت در عوامل رقابتی ارائه دهد. داده های پژوهش از طریق توزیع پرسشنامه میان خبرگان با تجربه حداقل 10 سال در زمینه بهدست » دابو صنعت « با نام تجاری » شرکت مخزن فولاد رافع « سیاست گذاری و برنامهریزی تولید در آمده است. یافتههای پژوهش حاکی از آن است که نوآوری در محصول و کاهش مصرف انرژی، مهم ترین و سرعت و اطمینان از تحویل، کم اهمیت ترین عوامل رقابتی در شرکت موردمطالعه است. توسعه محصول و فرآیند و بهبود سیستم برنامهریزی تولید بهترتیب مهم ترین و کم اهمیتترین استراتژیهای تولیدی شرکت محسوب میشوند. با توجه به یافتهها، شرکت باید استراتژیای را به کار گیرد که در بهبود وضعیت عوامل رقابتی مؤثر بوده و امکان نائل شدن به وضعیت مطلوب را برای شرکت فراهم آورد.
کلیدواژه‌های فارسی مقاله

عنوان انگلیسی Manufacturing Strategy Evaluation using Fuzzy QFD Approach
چکیده انگلیسی مقاله Mohammad Valipour Khatir * , Zeinolabedin Akbarzadeh ** , Zahra Mohammadi Nodehaki *** [1] Abstract Today the most studies in the field of manufacturing strategy are more focused on descriptive processes and conceptual models and draw less attention to quantitative evaluation of manufacturing strategy. Accordingly this essay is aimed to use QFD technique to present appropriate approach for evaluation and development of manufacturing strategy with the focus on competitive paid and offer an analysis of the gap between current and desired situation of company in competitive factors. The data obtained through questionnaires distributed among professionals, with experience of at least 10 years in policy and planning production at Makhzan Foulad Rafe Company which is known with commercial name Dabou Industry. The results of research shows that creativity in product and reduction of energy consumption are the most important (8) and speed of delivering (6.33) are the least important competitive factors in the company and product and process development (47.75) is the most important and improvement of product planning system (37) is the least important manufacturing strategy in the company. Company must employ a manufacturing strategy that is effective in improving competitive factors and provide the ability to achieve the desired situation.
کلیدواژه‌های انگلیسی مقاله

نویسندگان مقاله ولیپور خطیر | valipour khatir
دانشگاه مازندران
سازمان اصلی تایید شده: دانشگاه مازندران (Mazandaran university)

زین العابدین اکبر زاده |
موسسه آموزش عالی خزر

زهرا محمدی نودهکی | mohammadi nodehaki



نشانی اینترنتی http://jimp.sbu.ac.ir/article/view/8865
فایل مقاله اشکال در دسترسی به فایل - ./files/site1/rds_journals/1511/article-1511-461984.pdf
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده مقالات
برگشت به: صفحه اول پایگاه   |   نسخه مرتبط   |   نشریه مرتبط   |   فهرست نشریات