|
چشم انداز مدیریت دولتی، جلد ۴، شماره ۲، صفحات ۰-۰
|
|
|
عنوان فارسی |
کاوش نظام قانونی تمهید و توسعه دانش و مدیریت دانش در نظام اداری ایران با تمرکز بر قانون مدیریت خدمات کشوری |
|
چکیده فارسی مقاله |
چکیده این مقاله با بررسی ادبیات موضوع مدیریت دانش در سطح جهان، ضمن تمرکز بر ضرورت و اهمیت مدیریت دانش در کشورهای در حال توسعه، مهمترین مسائل بهکارگیری مدیریت دانش در سطح ملّی را مطرح میکند. همچنین به سیاستها و روشهایی میپردازد که برای تقویت مدیریت دانش در سطوح ملّی و منطقهای توسط کشورهای مختلف بهکار گرفته شده است. بر آن مبنا، با بررسی قانون مدیریت خدمات کشوری ایران، پیشنهادهای کاربردی در خصوص نحوه اعمال احکام این قانون در امور فناوری اطلاعات و مدیریت دانش و اطلاعات در سطح ملّی ارائه شده است. این پیشنهادها عبارتند از: طراحی و استقرار سیستم جامع ملّی اطلاع رسانی الکترونیکی، تهیه و اجرای برنامه ارزیابی و بازنگری وبسایتهای کلیه سازمانهای مشمول قانون، جمعآوری اطلاعات مربوط به تخصصهای ایرانیان بهعنوان بخشی از پایگاه اطلاعات ایرانیان، شبکهبندی دانش بیرون و درون نظام اداری کشور، پیشبینی پستهای مرتبط با مدیریت دانش در تشکیلات دستگاههای اجرائی، طراحی سیستم تسهیم دانش واحدهای سازمانی وسازمانها با یکدیگر، ایجاد سیستم جامع رایانهای پیشنهادهای ملّی، شناسایی بازنشستگان متخصص و مؤثر هر سازمان برای امکان استفاده از مشاوره آنان در واحد مربوطه و مستندسازی دانش و تجربیات آنان برای استفاده درسازمانهای مشمول قانون. |
|
کلیدواژههای فارسی مقاله |
|
|
عنوان انگلیسی |
|
|
چکیده انگلیسی مقاله |
An Investigation on the Legal System for Grounding and Development of Knowledge and Knowledge Management in Iranian Administration System, Focusing on the National Services Management Law Ali Hossein Keshavari*, Mohammad Vazin Karimian** Abstract This article investigates the literature of knowledge management at the world level, focusing on the necessity and importance of knowledge management in developing cuntries; introduces the most important problems of implementing knowledge management at national level. It also introduces policies and methods which are used for supporting knowledge management at national and regional levels. Based on the mentioned exploration, the National Services Management Law is examined and practical suggestins are made for implementation of its rules in the field of information technology and knowledge management at national level. These suggestins include: design and implementation of national comprehensive electronic information system, assessment and review of websites of all organizations involved in the mentioned law, designing Iranians’ expert database, networking inside and outside the administrative system, introducing positions for knowledge management in organizations, designing knowledge sharing systems inside and between organizations, creating national computerized suggestion system, identifying retired experts and documentation of their expertise and experiences to be used in organizations. Keywords: Knowledge Management; Information Technology; Developing Countries; Iran; the National Services Management Law. |
|
کلیدواژههای انگلیسی مقاله |
|
|
نویسندگان مقاله |
علی حسین کشاورزی | ali hossein دانشگاه شاهد. سازمان اصلی تایید شده: دانشگاه شاهد (Shahed university)
محمد وزین کریمیان | mohammad vazin
|
|
نشانی اینترنتی |
http://jpap.sbu.ac.ir/article/view/2853 |
فایل مقاله |
اشکال در دسترسی به فایل - ./files/site1/rds_journals/1510/article-1510-461860.pdf |
کد مقاله (doi) |
|
زبان مقاله منتشر شده |
fa |
موضوعات مقاله منتشر شده |
|
نوع مقاله منتشر شده |
علوم اجتماعی و رفتاری |
|
|
برگشت به:
صفحه اول پایگاه |
نسخه مرتبط |
نشریه مرتبط |
فهرست نشریات
|