|
چشم انداز مدیریت دولتی، جلد ۵، شماره ۴، صفحات ۰-۰
|
|
|
عنوان فارسی |
الگویی برای تعامل میان ارتباطات، تعارض و فرهنگ سازمانی و رابطه آن با عملکرد |
|
چکیده فارسی مقاله |
یکی از مهمترین مسائلی که سازمانها همواره با آن مواجه هستند، بهبود عملکرد سازمانی است که در قالب مفاهیمی چون رشد، سودآوری، افزایش سهم بازار، بهرهوری و سایر شاخصها مطرح میشود. پژوهش حاضر به دنبال آن است تا رابطه میان ارتباطات، تعارض و فرهنگ سازمانی را مشخص کرده و رابطه آن با عملکرد را مورد بررسی قرار دهد. در این راستا مؤسسات پژوهشی تحت نظارت «وزارت علوم، تحقیقات و فناوری» به عنوان جامعه آماری با کاربرد روش پژوهش ترکیبی و بااستفاده از روش نمونهگیری هدفمند بررسی شدند و گونههای ارتباطات، تعارض و فرهنگ سازمانی آنها با استفاده از سه پرسشنامه مورد سنجش قرار گرفت. تعداد 188 پرسشنامه از 23 مؤسسه پژوهشی جمعآوری شد و در تحلیلها مورد استفاده قرار گرفت. سپس مدل پژوهش با استفاده از تحلیل مسیر مورد تأیید آماری قرار گرفت. یافتهها حاکی از آن است که میان ارتباطات، تعارض، فرهنگ سازمانی و عملکرد رابطه معنادار وجود دارد؛ همچنین بین هماهنگی استراتژیک و عملکرد نیز رابطه معنادار وجود دارد و با افزایش میزان هماهنگی استراتژیک میان این عناصر، عملکرد نیز افزایش مییابد |
|
کلیدواژههای فارسی مقاله |
|
|
عنوان انگلیسی |
|
|
چکیده انگلیسی مقاله |
|
|
کلیدواژههای انگلیسی مقاله |
|
|
نویسندگان مقاله |
زهره دهدشتی شاهرخ | dehdashti shahrokh دانشگاه زنجان سازمان اصلی تایید شده: دانشگاه زنجان (Zanjan university)
امید مهدیه |
|
|
نشانی اینترنتی |
http://jpap.sbu.ac.ir/article/view/7952 |
فایل مقاله |
اشکال در دسترسی به فایل - ./files/site1/rds_journals/1510/article-1510-461818.pdf |
کد مقاله (doi) |
|
زبان مقاله منتشر شده |
fa |
موضوعات مقاله منتشر شده |
|
نوع مقاله منتشر شده |
مقالات |
|
|
برگشت به:
صفحه اول پایگاه |
نسخه مرتبط |
نشریه مرتبط |
فهرست نشریات
|