|
چشم انداز مدیریت دولتی، جلد ۶، شماره ۲، صفحات ۸۳-۱۰۲
|
|
|
عنوان فارسی |
راهبردهای مدیریت اثربخش برای مدیران تازهکار در سازمانهای دولتی ایران |
|
چکیده فارسی مقاله |
چکیده با توجه به نرخ بالای تغییرات در سطح مدیران دولتی که منجر به ظهور تعداد قابلملاحظهای از مدیران تازهکار در این بخش شده است، جای خالی الگویی که بتواند راهنمای این مدیران در عرصۀ پیچیدۀ مدیریت دولتی باشد، بهشدت احساس میشود؛ از طرفی بهدلیل فقدان مطالعات بومی در این زمینه، پژوهشگران بر آن شدند تا با بهرهگیری از تجربههای مدیران دولتی اثربخش، الگویی را تدوین کنند که نخست، بر مبنای دادههای واقعی بنا شده باشد و دوم از فضای مدیریت دولتی ایران برخاسته باشد؛ بدین منظور و با علم به اینکه روشهای کیفی بهویژه روش نظریهپردازی دادهبنیاد میتوانند چنین دستاوردهایی را در اختیار قرار دهند، مقرر شد تا بر اساس این شیوه با مدیران دولتی اثربخش (درمجموع 25 نفر) مصاحبههای نیمهساختاریافته انجام شود تا به این پرسش کلیدی پاسخ دهند که «به نظر شما اگر مدیران تازهکار، بخواهند به مدیرانی اثربخش (با عملکرد برتر) تبدیل شوند، باید چگونه عمل کنند؟» پس از تحلیل دادهها و با استفاده از نرمافزار 8 Nvivo مشخص شد که مدیران تازهکار برای تبدیلشدن به مدیرانی اثربخش باید چهار راهبرد را در دستور کار خود قرار دهند که بهترتیب اهمیت عبارتاند از: راهبردهای مدیریت بر خود، راهبردهای مدیریت بر کار، راهبردهای مدیریت بر دیگران و راهبردهای مرتبط با محیط. |
|
کلیدواژههای فارسی مقاله |
|
|
عنوان انگلیسی |
|
|
چکیده انگلیسی مقاله |
|
|
کلیدواژههای انگلیسی مقاله |
|
|
نویسندگان مقاله |
محمد لگزیان | دانشگاه خوارزمی سازمان اصلی تایید شده: دانشگاه خوارزمی (Kharazami university)
یزدان منصوریان | دانشگاه فردوسی مشهد. سازمان اصلی تایید شده: دانشگاه فردوسی (Ferdowsi university)
اذر کفاشپور | دانشگاه سمنان سازمان اصلی تایید شده: دانشگاه سمنان (Semnan university)
محسن فرهادی نژاد |
|
|
نشانی اینترنتی |
http://jpap.sbu.ac.ir/article/view/10290 |
فایل مقاله |
اشکال در دسترسی به فایل - ./files/site1/rds_journals/1510/article-1510-461804.pdf |
کد مقاله (doi) |
|
زبان مقاله منتشر شده |
fa |
موضوعات مقاله منتشر شده |
|
نوع مقاله منتشر شده |
مقالات |
|
|
برگشت به:
صفحه اول پایگاه |
نسخه مرتبط |
نشریه مرتبط |
فهرست نشریات
|