|
چشم انداز مدیریت دولتی، جلد ۶، شماره ۳، صفحات ۵۵-۸۲
|
|
|
عنوان فارسی |
ارزیابی ماژولهای سیستم مدیریت دانش برای جاریسازی مدیریت دانش ۰/۲ در سازمان |
|
چکیده فارسی مقاله |
در پژوهش حاضر با هدف طراحی سیستم مدیریت دانش سازمانی مبتنی بر ابزارهای وب 0/2 (سیستم مدیریت دانش 0/2)، تلاش شده با ارزیابی ماژولهای سیستمهای مدیریت دانش به پیادهسازی و اجرای هر چه بهتر مدیریت دانش0/2 در سازمان کمک گردد. در این راستا با بررسی ادبیات موجود در زمینه مدیریت دانش 0/2 و ابزارهای وب 0/2، چهار بُعد (ویژگی) مدیریت دانش 0/2 استخراج شده و پس از بررسی چند سیستم مدیریت دانش و شبکه اجتماعی سازمانی، 19 ماژول اصلی و تأثیرگذار در مدیریت دانش انتخاب شد. درنهایت با دستهبندی ماژولها در چهار بُعد استخراجی، با استفاده از روش فرآیند تحلیل سلسلهمراتبی، ماژولها در هر بُعد رتبهبندی شده و بر اساس وزن نهایی، تمامی ماژولها بهترتیب اهمیت در اجرای مدیریت دانش 0/2 در سازمان رتبهبندی شدند. یافتهها نشان میدهد که «همکاری» بهعنوان مهمترین ویژگی در مدیریت دانش 0/2 و پس از آن ایجاد «پیوند» مورد تأکید است؛ همچنین، ماژولهای «ارائه ایده»، «مخزن دانش»، «ارائه نقشه دانشی»، «ایجاد گروه»، «پروژه» و «ارائه بازخورد» بهترتیب بهعنوان شش ماژول دارای اولویت در طراحی سیستم مدیریت دانش 0/2 شناخته شده است. با توجه به اهمیت بُعد «همکاری» در مدیریت دانش 0/2، ماژولهای مربوط به آن نیز در میان 5 ماژول برتر قرار دارد. |
|
کلیدواژههای فارسی مقاله |
|
|
عنوان انگلیسی |
|
|
چکیده انگلیسی مقاله |
|
|
کلیدواژههای انگلیسی مقاله |
|
|
نویسندگان مقاله |
نعیمه رام پناهی | دانشگاه شهید بهشتی. سازمان اصلی تایید شده: دانشگاه شهید بهشتی (Shahid beheshti university)
نوید نظافتی | دانشگاه شهید بهشتی. سازمان اصلی تایید شده: دانشگاه شهید بهشتی (Shahid beheshti university)
سیدحسین سیادت | seyed hossein
|
|
نشانی اینترنتی |
http://jpap.sbu.ac.ir/article/view/10804 |
فایل مقاله |
اشکال در دسترسی به فایل - ./files/site1/rds_journals/1510/article-1510-461797.pdf |
کد مقاله (doi) |
|
زبان مقاله منتشر شده |
fa |
موضوعات مقاله منتشر شده |
|
نوع مقاله منتشر شده |
مقالات |
|
|
برگشت به:
صفحه اول پایگاه |
نسخه مرتبط |
نشریه مرتبط |
فهرست نشریات
|