چشم انداز مدیریت دولتی، جلد ۶، شماره ۴، صفحات ۱۰۳-۱۲۴

عنوان فارسی تعیین استراتژی مدیریت دانش سازمان صداوسیمای جمهوری اسلامی
چکیده فارسی مقاله هدف اصلی پژوهش حاضر، شناسایی و تعیین استراتژی‌های اصلی مدیریت دانش و همچنین شاخص‌های مربوط به هر استراتژی در «سازمان صداوسیمای جمهوری اسلامی ایران» است. جامعه آماری پژوهش شامل مدیران، معاونان و کارشناسان «سازمان صداوسیما» است. در این پژوهش با استفاده از نظرهای خبرگان مهم‌ترین استراتژی‌های «سازمان صداوسیما»، استخراج و با تلاقی این استراتژی‌ها و استراتژی‌های دانشی سازمان (استراتژی کدگذاری و شخصی‌سازی دانش) اولین خانه کیفیت ایجاد شد. دومین خانه کیفیت با استفاده از نتایج اولین خانه، رابطه میان استراتژی‌های دانشی و راهکارهای فنی برای رسیدن به این استراتژی‌ها را بررسی و راهکارها را رتبه‌بندی می‌کند. یافته‌های پژوهش نشان می­دهند که استراتژی توسعه و بهبود سیستم‌ها و تجهیزات فنی مهم‌ترین استراتژی سازمان است؛ همچنین درنتیجه رتبه‌بندی استراتژی‌های دانشی سازمان، استراتژی کدگذاری اولین رتبه و استراتژی شخصی‌سازی دومین رتبه را کسب کرده‌ است. از میان راهکارهای دانشی نیز راهکار «حمایت مدیران اجرایی سطح بالا از فعالیت‌های دانشی» رتبه اول را به خود اختصاص داده است.
کلیدواژه‌های فارسی مقاله

عنوان انگلیسی
چکیده انگلیسی مقاله
کلیدواژه‌های انگلیسی مقاله

نویسندگان مقاله زهره ظهیری |
دانشگاه آزاداسلامی واحد تهران مرکزی.

جلال کریمی خواه |
دانشگاه یزد
سازمان اصلی تایید شده: دانشگاه یزد (Yazd university)

سید حبیب الله میر غفوری | seyed habibollah mir ghafouri



نشانی اینترنتی http://jpap.sbu.ac.ir/article/view/12224
فایل مقاله اشکال در دسترسی به فایل - ./files/site1/rds_journals/1510/article-1510-461792.pdf
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده مقالات
برگشت به: صفحه اول پایگاه   |   نسخه مرتبط   |   نشریه مرتبط   |   فهرست نشریات