چشم انداز مدیریت دولتی، جلد ۷، شماره ۲، صفحات ۱۵۱-۱۷۱

عنوان فارسی شناسایی الزامات و نیازمندی‌های موفقیت مدیریت راهبردی منابع انسانی در صنعت خودرو
چکیده فارسی مقاله هدف پژوهش حاضر، شناسایی الزامات و نیازمندی­های موفقیت مدیریت راهبردی منابع انسانی با استفاده از روش نظریه داده‌بنیاد در صنعت خودرو است. برای شناسایی عوامل مؤثر بر موفقیت مدیریت راهبردی منابع انسانی، مدل پارادایمی ارائه‌شده توسط «استراتوس و کوربین» مورد‌استفاده قرار گرفت؛ درنهایت مدلی برای مدیریت راهبردی منابع انسانی بر اساس شناسایی عوامل موفقیت ارائه شد. ابزار جمع‌آوری داده‌ها مصاحبه بود؛ بدین ترتیب که با مدیران و خبرگان حوزه راهبردی و مدیریت راهبردی منابع انسانی صنعت خودرو مصاحبه عمیق و نیمه‌ساختاریافته صورت گرفت. نتایج تحلیل­ها نشان داد از جمله عوامل کلیدی که به موفقیت مدیریت راهبردی منابع انسانی در سازمان­های ایرانی در صنعت خودرو منجر می‌شود، توسعه و توانمندسازی منابع انسانی، سیستم کنترل و انگیزش و مشاوران متخصص و مجرب، هماهنگی و تعاملات درون‌سازمانی، ارتقای فرهنگ سازمانی، پویایی سیستم در محیط متغیر و بومی­سازی راهبرد منابع انسانی بر پایه نظریه علمی و دیدگاه توسعه­ای و راهبردی است.
کلیدواژه‌های فارسی مقاله

عنوان انگلیسی
چکیده انگلیسی مقاله
کلیدواژه‌های انگلیسی مقاله

نویسندگان مقاله ارزو سهرابی |
استادیار، دانشگاه تهران نویسنده مسئول .
سازمان اصلی تایید شده: دانشگاه تهران (Tehran university)

مرجان فیاضی |
استادیار، دانشگاه تهران.
سازمان اصلی تایید شده: دانشگاه تهران (Tehran university)

محمد علی شاه حسینی | mohammad ali



نشانی اینترنتی http://jpap.sbu.ac.ir/article/view/15953
فایل مقاله اشکال در دسترسی به فایل - ./files/site1/rds_journals/1510/article-1510-461780.pdf
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده مقالات
برگشت به: صفحه اول پایگاه   |   نسخه مرتبط   |   نشریه مرتبط   |   فهرست نشریات