این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
صفحه اصلی
درباره پایگاه
فهرست سامانه ها
الزامات سامانه ها
فهرست سازمانی
تماس با ما
JCR 2016
جستجوی مقالات
شنبه 6 دی 1404
چشم انداز مدیریت دولتی
، جلد ۷، شماره ۲، صفحات ۵۷-۷۶
عنوان فارسی
طراحی الگوی فرایند دانشآفرینی در دانشگاه بر اساس رویکرد آمیخته
چکیده فارسی مقاله
چکیده هدف پژوهش حاضر طراحی الگویی برای شناسایی فرایند دانشآفرینی در دانشگاه است. روش پژوهش از نوع آمیخته اکتشافی است و در بخش کیفی از طریق مصاحبه نیمهساختاریافته با 14 نفر از متخصصان و صاحبنظران فرایند دانشآفرینی در دانشگاه شناسایی شد. در بخش کمّی در قالب روش پژوهش توصیفی-تحلیلی و از طریق ابزار پرسشنامه پژوهشگرساخته نظرها و دیدگاههای اعضای هیئتعلمی «دانشگاه تهران» گردآوری شد. درنتیجه تحلیلهای دادههای بخش کیفی، فرایند دانشآفرینی در دانشگاه شامل 8 مرحله به شرح زیر شناسایی شد: برانگیختن حس کنجکاوی؛ خلق ایده؛ گردآوری داده و اطلاعات در مورد ایده؛ بهاشتراکگذاشتن ایده با دیگران؛ سازماندهی ایده؛ آزمایش ایده، تحلیل نتایج حاصل از آزمایش ایده و نشر و اشاعه. درنهایت نتایج تحلیل کمّی بهمنظور برازش الگوی پیشنهادی برای فرایند دانشآفرینی در دانشگاه نشان میدهد که الگوی شناساییشده برازش مطلوبی دارد.
کلیدواژههای فارسی مقاله
عنوان انگلیسی
چکیده انگلیسی مقاله
کلیدواژههای انگلیسی مقاله
نویسندگان مقاله
سید محمد میر کمالی | seyed mohammad mir kamali
دکتری، دانشگاه تهران نویسنده مسئول .
سازمان اصلی تایید شده
: دانشگاه تهران (Tehran university)
فاطمه نارنجی ثانی | narenji sani
استاد، دانشگاه شهید بهشتی
سازمان اصلی تایید شده
: دانشگاه شهید بهشتی (Shahid beheshti university)
محمد رضا حمیدی زاده | mohammad reza
نشانی اینترنتی
http://jpap.sbu.ac.ir/article/view/15946
فایل مقاله
اشکال در دسترسی به فایل - ./files/site1/rds_journals/1510/article-1510-461776.pdf
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده
fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
مقالات
برگشت به:
صفحه اول پایگاه
|
نسخه مرتبط
|
نشریه مرتبط
|
فهرست نشریات