|
چشم انداز مدیریت دولتی، جلد ۷، شماره ۲، صفحات ۵۷-۷۶
|
|
|
عنوان فارسی |
طراحی الگوی فرایند دانشآفرینی در دانشگاه بر اساس رویکرد آمیخته |
|
چکیده فارسی مقاله |
چکیده هدف پژوهش حاضر طراحی الگویی برای شناسایی فرایند دانشآفرینی در دانشگاه است. روش پژوهش از نوع آمیخته اکتشافی است و در بخش کیفی از طریق مصاحبه نیمهساختاریافته با 14 نفر از متخصصان و صاحبنظران فرایند دانشآفرینی در دانشگاه شناسایی شد. در بخش کمّی در قالب روش پژوهش توصیفی-تحلیلی و از طریق ابزار پرسشنامه پژوهشگرساخته نظرها و دیدگاههای اعضای هیئتعلمی «دانشگاه تهران» گردآوری شد. درنتیجه تحلیلهای دادههای بخش کیفی، فرایند دانشآفرینی در دانشگاه شامل 8 مرحله به شرح زیر شناسایی شد: برانگیختن حس کنجکاوی؛ خلق ایده؛ گردآوری داده و اطلاعات در مورد ایده؛ بهاشتراکگذاشتن ایده با دیگران؛ سازماندهی ایده؛ آزمایش ایده، تحلیل نتایج حاصل از آزمایش ایده و نشر و اشاعه. درنهایت نتایج تحلیل کمّی بهمنظور برازش الگوی پیشنهادی برای فرایند دانشآفرینی در دانشگاه نشان میدهد که الگوی شناساییشده برازش مطلوبی دارد. |
|
کلیدواژههای فارسی مقاله |
|
|
عنوان انگلیسی |
|
|
چکیده انگلیسی مقاله |
|
|
کلیدواژههای انگلیسی مقاله |
|
|
نویسندگان مقاله |
سید محمد میر کمالی | seyed mohammad mir kamali دکتری، دانشگاه تهران نویسنده مسئول . سازمان اصلی تایید شده: دانشگاه تهران (Tehran university)
فاطمه نارنجی ثانی | narenji sani استاد، دانشگاه شهید بهشتی سازمان اصلی تایید شده: دانشگاه شهید بهشتی (Shahid beheshti university)
محمد رضا حمیدی زاده | mohammad reza
|
|
نشانی اینترنتی |
http://jpap.sbu.ac.ir/article/view/15946 |
فایل مقاله |
اشکال در دسترسی به فایل - ./files/site1/rds_journals/1510/article-1510-461776.pdf |
کد مقاله (doi) |
|
زبان مقاله منتشر شده |
fa |
موضوعات مقاله منتشر شده |
|
نوع مقاله منتشر شده |
مقالات |
|
|
برگشت به:
صفحه اول پایگاه |
نسخه مرتبط |
نشریه مرتبط |
فهرست نشریات
|