|
چشم انداز مدیریت دولتی، جلد ۷، شماره ۲، صفحات ۳۵-۵۵
|
|
|
عنوان فارسی |
نقش رهبری خدمتگزار مدیران در پیشبینی و تبیین رفتار شهروندی سازمانی کارکنان |
|
چکیده فارسی مقاله |
هدف از اجرای این پژوهش، بررسی نقش مؤلفههای رهبری خدمتگزار مدیران در پیشبینی و تبیین مؤلفههای رفتار شهروندی سازمانی کارکنان است. جامعه آماری این پژوهش شامل کل کارکنان «دانشگاه علوم پزشکی ایرانشهر» و بیمارستانهای تحت پوشش آن در سال 1392 به تعداد 483 نفر بود که تعداد 170 نفر به روش طبقهای- نسبتی بهعنوان نمونه پژوهش انتخاب شدند. نتایج نشان داد که میزان رهبری خدمتگزار مدیران و رفتار شهروندی کارکنان «دانشگاه علوم پزشکی ایرانشهر» در حد متوسط است. زیرمؤلفههای خدمترسانی، قابلیت اعتماد و مهرورزی رابطه مثبت و معناداری با رفتار مدنی و ادب و ملاحظه دارند؛ اما زیرمؤلفه مهرورزی رابطه منفی و معکوس با جوانمردی دارد؛ همچنین زیرمؤلفه تواضع و فروتنی رابطه مثبت و معنادار با ادب و ملاحظه و رابطه منفی و معکوس با وجدان کاری دارد. مؤلفههای رهبری خدمتگزار توانایی پیشبینی و تبیین ادب و ملاحظه را به میزان مناسب و رفتار مدنی را به میزان نسبتاً قابلقبولی دارند. بهجز بر حسب جنسیت، تفاوت معناداری بین رفتار شهروندی سازمانی کارکنان بر حسب سن، سابقه کاری و مقطع تحصیلی آنها مشاهده نشد. |
|
کلیدواژههای فارسی مقاله |
|
|
عنوان انگلیسی |
|
|
چکیده انگلیسی مقاله |
|
|
کلیدواژههای انگلیسی مقاله |
|
|
نویسندگان مقاله |
نور محمد یعقوبی | noor mohammad دانشجوی دکتری، دانشگاه سمنان. سازمان اصلی تایید شده: دانشگاه سمنان (Semnan university)
عباس عرب | دانشجوی دکتری، دانشگاه سیستان و بلوچستان نویسنده مسئول . سازمان اصلی تایید شده: دانشگاه سیستان و بلوچستان (Sistan va baloochestan university)
عبد الباسط مرادزاده |
|
|
نشانی اینترنتی |
http://jpap.sbu.ac.ir/article/view/15945 |
فایل مقاله |
اشکال در دسترسی به فایل - ./files/site1/rds_journals/1510/article-1510-461775.pdf |
کد مقاله (doi) |
|
زبان مقاله منتشر شده |
fa |
موضوعات مقاله منتشر شده |
|
نوع مقاله منتشر شده |
مقالات |
|
|
برگشت به:
صفحه اول پایگاه |
نسخه مرتبط |
نشریه مرتبط |
فهرست نشریات
|