چشم انداز مدیریت دولتی، جلد ۷، شماره ۴، صفحات ۱۵۷-۱۷۹

عنوان فارسی نقش ارزش‌های سازمانی در ایجاد تعهد سازمانی
چکیده فارسی مقاله چکیده یکی از عوامل مؤثر بر کارایی و اثربخشی در هر سازمان، فرهنگ سازمانی است. فرهنگ سازمانی سیستمی از ارزش­های مشترک است که سازمان را از سازمان‌های دیگر متمایز می‌سازد. این ارزش­ها می­توانند تعهد را در میان کارکنان ایجاد نمایند. پژوهش حاضر به بررسی تأثیر و نقش ارزش­های سازمانی در ایجاد تعهد سازمانی در بانک ملت می­پردازد. روش پژوهش، توصیفی- پیمایشی و از نوع همبستگی است. جامعه آماری، کارکنان بانک ملّت شهرستان تهران و روش نمونه‌گیری طبقه­ای تصادفی است. با استفاده از پرسشنامه استاندارد، نظرات 278 نفر از کارمندان در سطح شهرستان تهران جمع‌آوری و جهت تحلیل داده­ها از مدلسازی معادلات ساختاری استفاده شد. یافته­ها نشان می‌دهد، از بین ابعاد چهارگانه ارزش­های سازمانی، بُعد روانی مشتمل بر شاخص رشد و تعالی سازمانی و بُعد عاطفی مشتمل بر عزّت­نفس سازمانی و روابط سازمانی بر تعهد کارکنان تأثیرگذار هستند؛ امّا بُعد معنوی مشتمل بر خدمت­رسانی، بالندگی سازمان و انسجام درونی و بُعد فیزیکی مشتمل بر بقای سازمانی بر تعهد کارکنان بی‌تأثیر است. نتایج، فرضیه اصلی پژوهش را مبنی بر وجود رابطه معنی‌دار بین ارزش­های سازمانی و تعهد سازمانی تأیید می‌کنند
کلیدواژه‌های فارسی مقاله ارزش‌های سازمانی، تعهد سازمانی، صنعت بانکداری.،

عنوان انگلیسی
چکیده انگلیسی مقاله
کلیدواژه‌های انگلیسی مقاله

نویسندگان مقاله عباسعلی رستگار |
دانشیار، دانشگاه شهید بهشتی.
سازمان اصلی تایید شده: دانشگاه شهید بهشتی (Shahid beheshti university)

علیرضا موتمنی |
کارشناس ارشد مدیریت بازاریابی و کارمند دانشگاه سمنان
سازمان اصلی تایید شده: دانشگاه سمنان (Semnan university)

امین همتی |



نشانی اینترنتی http://jpap.sbu.ac.ir/article/view/18964
فایل مقاله اشکال در دسترسی به فایل - ./files/site1/rds_journals/1510/article-1510-461773.pdf
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده مقالات
برگشت به: صفحه اول پایگاه   |   نسخه مرتبط   |   نشریه مرتبط   |   فهرست نشریات