|
چشم انداز مدیریت بازرگانی، جلد ۱۰، شماره ۲، صفحات ۰-۰
|
|
|
عنوان فارسی |
بررسی رابطه مشتری گرایی و رفتار شهروندی سازمانی |
|
چکیده فارسی مقاله |
با ورود سازمانها به اقتصاد خدماتی، کیفیت خدمات به موضوع چالش برانگیزی برای آنها تبدیل شده است. به طوری که موفقیت سازمانها در این اقتصاد، درگرو داشتن خدمات با کیفیت وکارکنانی مشتری مدار خواهد بود. تحقیقات اخیر نشان داده است که یکی از عوامل تأثیرگذار برکیفیت خدمات سازمانها و ایجاد مزیت رقابتی، وجود رفتارهای شهروندی در کارکنان به ویژه کارکنانی است که به طور مستقیم در تعامل با مشتریان، می باشند. ] 30[ باتوجه به اهمیت دومؤلفه مشتری گرایی و رفتار شهروندی سازمانی، این مقاله که مبتنی برپژوهشی میدانی در یکی از بیمارستان های تهران می باشد، به بررسی رابطه میان این متغیرها پرداخته است. بدین منظور، پرسشنامه ای برای سنجش این متغیرها طراحی شد و پس از اطمینان از روایی و پایایی ابزار اندازه گیری به وسیله تحلیل عاملی تأییدی، در میان نمونه ای متشکل از 87 نفر از پرستاران بیمارستان شریعتی توزیع شد. روش تحقیق حاضر، پیمایشی- همبستگی و به طور مشخص مبتنی بر الگوی معادلات ساختاری بود. نتایج حاصل از تحقیق این گونه بیان می دارد که بین رفتار شهروندی سازمانی و مشتری گرایی رابطه مثبت و معنا داری وجود دارد. |
|
کلیدواژههای فارسی مقاله |
اقتصادخدماتی، رفتار شهروندی سازمانی، مشتری گرایی، |
|
عنوان انگلیسی |
|
|
چکیده انگلیسی مقاله |
|
|
کلیدواژههای انگلیسی مقاله |
|
|
نویسندگان مقاله |
حمید رضا یزدانی | hamid reza دانشگاه تهران سازمان اصلی تایید شده: دانشگاه تهران (Tehran university)
علی زارع میرک آباد | zare mirakabad دانشگاه علامه طباطبایی سازمان اصلی تایید شده: دانشگاه علامه طباطبایی (Allameh tabatabaii university)
محمد حسین نصیری | h nasiri m sc دانشگاه تهران سازمان اصلی تایید شده: دانشگاه تهران (Tehran university)
مهدی اسد نژاد | asad nejhad
|
|
نشانی اینترنتی |
http://jbmp.sbu.ac.ir/article/view/1469 |
فایل مقاله |
اشکال در دسترسی به فایل - ./files/site1/rds_journals/1509/article-1509-461757.pdf |
کد مقاله (doi) |
|
زبان مقاله منتشر شده |
fa |
موضوعات مقاله منتشر شده |
|
نوع مقاله منتشر شده |
علمی - پژوهشی |
|
|
برگشت به:
صفحه اول پایگاه |
نسخه مرتبط |
نشریه مرتبط |
فهرست نشریات
|