|
چشم انداز مدیریت بازرگانی، جلد ۱۱، شماره ۲، صفحات ۰-۰
|
|
|
عنوان فارسی |
مفهوم پردازی راهبردهای کارآفرینانه در بازاریابی بنگاه های کوچک و متوسط کارآفرین صنایع غذایی |
|
چکیده فارسی مقاله |
بازاریابی راهکار ارتباطی میان کسب و کار و مشتریان است. تحقیقات نشان دادند بنگاه های کارآفرین اغلب با به کارگیری رویکردهای نوآورانه به پیاده سازی اقدامات بازاریابی در کسب و کار خود اهتمام می ورزند. از این رو پژوهش حاضر با هدف مفهوم پردازی راهبردهای نوآورانه به عنوان جنبه هایی از راهبردهای کارآفرینانه در بازاریابی بنگاه های کوچک و متوسط کارآفرین در بخش صنایع غذایی ایران انجام پذیرفته است، بدین منظور از رویکرد پژوهش کیفی و راهبرد مطالعه موردی بهره گرفته شد. جامعه آماری پژوهش، مطلعین کلیدی حوزه بازاریابی و کارآفرینی می باشند. با استفاده از روش نمونه گیری هدفمند، یازده نفر از کارآفرینان فعال در صنعت مواد غذایی ایران و اساتید خبره در این حوزه انتخاب شدند. داده ها با به کارگیری مصاحبه های عمیق و نیمه ساختار یافته گردآوری، و تجزیه و تحلیل داده ها با روش تحلیل محتوای کیفی انجام شد. یافته های پژوهش حاکی از آن است که نوآوری یک فرایند مداوم و پیوسته است که شرکت های کوچک و متوسط کارآفرین را قادر می سازد تا محصولاتشان را از رقبای بزرگ متمایز نمایند. راهبردهای نوآورانه در بازاریابی این شرکت ها عبارتند از: راهبرد انعطاف پذیری در رویکردهای بازاریابی، راهبرد اصلاح و بهبود فرایندها، راهبرد تمرکز بر مشتری، راهبرد ائتلاف نوآوری در بازاریابی، راهبرد تمرکز بر بازار و راهبرد تمایز و منحصر به فرد بودن. |
|
کلیدواژههای فارسی مقاله |
|
|
عنوان انگلیسی |
|
|
چکیده انگلیسی مقاله |
|
|
کلیدواژههای انگلیسی مقاله |
|
|
نویسندگان مقاله |
مهران رضوانی | دانشگاه تهران سازمان اصلی تایید شده: دانشگاه تهران (Tehran university)
امیرمحمد کلابی | amir mohammad
|
|
نشانی اینترنتی |
http://jbmp.sbu.ac.ir/article/view/1493 |
فایل مقاله |
اشکال در دسترسی به فایل - ./files/site1/rds_journals/1509/article-1509-461725.pdf |
کد مقاله (doi) |
|
زبان مقاله منتشر شده |
fa |
موضوعات مقاله منتشر شده |
|
نوع مقاله منتشر شده |
علمی - پژوهشی |
|
|
برگشت به:
صفحه اول پایگاه |
نسخه مرتبط |
نشریه مرتبط |
فهرست نشریات
|