|
چشم انداز مدیریت بازرگانی، جلد ۱۲، شماره ۱، صفحات ۰-۰
|
|
|
عنوان فارسی |
مقایسه سه روش برآورد قیمت رایانه همراه در بازار تهران: رگرسیون لذت باورانه )هدانیک(، شبکه عصبی بازگشتی و شبکه عصبی GMDH |
|
چکیده فارسی مقاله |
در این مقاله، با استفاده از سه رویکرد لذت باورانه رگرسیون، شبکه عصبی بازگشتی و شبکه عصبی GMDH ، تابع لذت باورانه قیمت رایانه همراه در بازار تهران الگوسازی و مقایسه شده است. برای انجام این پژوهش، داده های قیمت رایانه همراه از بازار رضای تهران، بزرگترین بازار رایانه همراه تهران جمع آوری و دادههای فنی رایانه همراه ها از وب سایت رسمی شرکتهای تولید کننده استخراج شده اند. نتایج این پژوهش حاکی از آن است که شبکه ی عصبی GMDH با کمترین خطا، تابع قیمت را برآورد میکند. همچنین ظرفیت حافظه درونی پردازشگرcache)، دی وی دی رام، حافظه ی کارت گرافیکی و داشتن ویندوز بر قیمت رایانه همراه اثر مثبتی دارد. با توجه به نتایج این پژوهش، وارد کنندگان رایانه همراه میتوانند برای رسیدن به سود بیشتر، رایانه همراههائی را وارد بازار کشور کنند که شامل خصیصه هائی با بیشترین تمایل به پرداخت توسط خریداران میباشند. |
|
کلیدواژههای فارسی مقاله |
|
|
عنوان انگلیسی |
|
|
چکیده انگلیسی مقاله |
|
|
کلیدواژههای انگلیسی مقاله |
|
|
نویسندگان مقاله |
محسن نظری | دانشگاه تهران سازمان اصلی تایید شده: دانشگاه تهران (Tehran university)
سیدوحید طباطبایی کلجاهی | tabatabaei kaljahi پژوهشگر اقتصادی
مهدی احراری |
|
|
نشانی اینترنتی |
http://jbmp.sbu.ac.ir/article/view/1522 |
فایل مقاله |
اشکال در دسترسی به فایل - ./files/site1/rds_journals/1509/article-1509-461705.pdf |
کد مقاله (doi) |
|
زبان مقاله منتشر شده |
fa |
موضوعات مقاله منتشر شده |
|
نوع مقاله منتشر شده |
علمی - پژوهشی |
|
|
برگشت به:
صفحه اول پایگاه |
نسخه مرتبط |
نشریه مرتبط |
فهرست نشریات
|