|
چشم انداز مدیریت بازرگانی، جلد ۱۲، شماره ۲، صفحات ۰-۰
|
|
|
عنوان فارسی |
بررسی تأثیر تصویر ذهنی برند و کیفیت خدمات بر روی بازاریابی رابطهای و تمایلات رفتاری مشتریان |
|
چکیده فارسی مقاله |
پژوهش حاضر با ارائه یک الگوی جامع تلفیقی، به دنبال بررسی تأثیر تصویر ذهنی برند و کیفیت خدمات بر متغیرهای بازاریابی رابطهای (اعتماد و تعهد) و تمایلات رفتاری مشتریان هست. جامعه آماری این پژوهش شامل مشتریان فروشگاههایپر استار در شهر تهران هست که دادههای مورد نیاز برای انجام پژوهش با استفاده روش نمونهگیری تصادفی ساده از میان 380 نفر از مشریان این فروشگاه به دست آمده است و تجزیه و تحلیل دادهها با استفاده از الگوی معادلات ساختاری و با کمک نرمافزارهای اس پی اس اس و لیزرل انجامشده است. نتایج پژوهش نشان میدهد که تصویر ذهنی برند و کیفیت خدمات تأثیر مستقیم و معنیداری بر ابعاد بازاریابی رابطهای دارند همچنین تأثیر تصویر ذهنی برند و کیفیت خدمات بر روی ارزش درک شده مشتریان تأیید شد. و تأثیرات ابعاد بازاریابی رابطهای بر روی تمایلات رفتاری مشتریان نیز قابلتوجه و مثبت بود. در نهایت پیشنهاد میشود که ارائهکنندگان خدمات و مدیران فروشگاهها با تمرکز بر روی متمایزسازی برند فروشگاه در مقایسه با رقبا و همچنین بهبود کیفیت محصولات و خدمات زمینه ایجاد پیوند بسیار کارای بلندمدت با مشتریان را فراهم نمایند که آن هم به نوبه خود موجب ایجاد تمایلات رفتاری مثبت در مشتریان خواهد شد. |
|
کلیدواژههای فارسی مقاله |
|
|
عنوان انگلیسی |
|
|
چکیده انگلیسی مقاله |
|
|
کلیدواژههای انگلیسی مقاله |
|
|
نویسندگان مقاله |
ابوالقاسم ابراهیمی | دانشگاه آزاد، واحد فیروزکوه سازمان اصلی تایید شده: دانشگاه آزاد اسلامی فیروزکوه (Islamic azad university of firouzkooh)
سید حسین منصوری | seyed hossein
|
|
نشانی اینترنتی |
http://jbmp.sbu.ac.ir/article/view/7110 |
فایل مقاله |
اشکال در دسترسی به فایل - ./files/site1/rds_journals/1509/article-1509-461699.pdf |
کد مقاله (doi) |
|
زبان مقاله منتشر شده |
fa |
موضوعات مقاله منتشر شده |
|
نوع مقاله منتشر شده |
علمی - پژوهشی |
|
|
برگشت به:
صفحه اول پایگاه |
نسخه مرتبط |
نشریه مرتبط |
فهرست نشریات
|