|
چشم انداز مدیریت بازرگانی، جلد ۱۲، شماره ۲، صفحات ۰-۰
|
|
|
عنوان فارسی |
طراحی الگوی ارتقاء عملکرد صادراتی برای صادرکنندگان کشور افغانستان از طریق اطلاعات مرتبط با بازار و بنگاه و بهواسطه مدیریت آمیزه بازاریابی |
|
چکیده فارسی مقاله |
هدف این مطالعه ارائه الگویی جهت ارتقاء عملکرد صادراتی از طریق اطلاعات مرتبط با بازار و بنگاه و به واسطه مدیریت آمیخته بازاریابی است. در این مقاله ابتدا به مرور مفاهیم و مبانی نظری پرداختهشده و سپس با استفاده از مطالعات و پژوهش پیشین شاخصهای اندازهگیری هریک از مؤلفهها و ابعاد مورد بررسی در این مطالعه استخراج شده است. نمونه آماری این پژوهش مدیران، روسا و کارشناسان 51 شرکت صادراتی فعال کشور افغانستان بوده است. دادههای پژوهش با پرسشنامه گردآوری شد و درنهایت با استفاده از الگوی معادلات ساختاری، الگوی عملیاتی بهدست آمد. نتایج نشان داد که به ترتیب عملکرد اقتصادی و غیراقتصادی؛ از طریق بهرهگیری درست از اطلاعات مرتبط با بازار و بنگاه و توجه به مؤلفههای تأثیرگذار بر عملکرد صادراتی منجر به بهبود عملکرد صادراتی خواهند شد. |
|
کلیدواژههای فارسی مقاله |
|
|
عنوان انگلیسی |
|
|
چکیده انگلیسی مقاله |
|
|
کلیدواژههای انگلیسی مقاله |
|
|
نویسندگان مقاله |
غلامعلی طبرسا | دانشگاه شهید بهشتی سازمان اصلی تایید شده: دانشگاه شهید بهشتی (Shahid beheshti university)
علی رضاییان | دانشگاه شهید بهشتی سازمان اصلی تایید شده: دانشگاه شهید بهشتی (Shahid beheshti university)
محمد رضا حمیدی زاده | mohammad reza دانشگاه شهید بهشتی سازمان اصلی تایید شده: دانشگاه شهید بهشتی (Shahid beheshti university)
سید یحیی اخلاقی | seyed yahya
|
|
نشانی اینترنتی |
http://jbmp.sbu.ac.ir/article/view/7109 |
فایل مقاله |
اشکال در دسترسی به فایل - ./files/site1/rds_journals/1509/article-1509-461698.pdf |
کد مقاله (doi) |
|
زبان مقاله منتشر شده |
fa |
موضوعات مقاله منتشر شده |
|
نوع مقاله منتشر شده |
علمی - پژوهشی |
|
|
برگشت به:
صفحه اول پایگاه |
نسخه مرتبط |
نشریه مرتبط |
فهرست نشریات
|