|
چشم انداز مدیریت بازرگانی، جلد ۱۲، شماره ۲، صفحات ۰-۰
|
|
|
عنوان فارسی |
ارتباط بین اثربخشی تبلیغات و ارزش ویژه نام تجاری: مورد مطالعه تبلیغات لوازم خانگی سامسونگ |
|
چکیده فارسی مقاله |
شرکتهای تجاری هزینه قابلتوجهی را صرف تبلیغات میکنند تا بتوانند توجه مشتریان را به خود جلب کنند و آنان را متقاعد سازند تا هنگام خرید، نام تجاری آنها را بر سایر نامهای تجاری ترجیح دهند. اما آیا صرف هزینههای هنگفت برای این منظور، نتایج مطلوب به دنبال خواهد داشت و یا خواهد توانست موجبات دستیابی بنگاههای تجاری را به اهداف فراهم سازد؟ هدف از انجام این مطالعه،دستیابی به مبنایی تجربی است که اثربخشی تبلیغات را اثبات کند و رابطه آن را باارزش ویژه نام تجاری مورد ارزیابی قرار دهد. بدین منظور، تبلیغات شرکت سامسونگ بهعنوان نمونه، مورد مطالعه قرار گرفت و شهروندان اصفهانی نیز که مخاطبان تبلیغات هدف بودند بهعنوان جامعه آماری پژوهش انتخاب شدند. برای جمعآوری داده از روش نمونهگیری غیر احتمالی ساده استفاده شده است. برای آنکه میزان اثربخشی تبلیغات و رابطه آن با ابعاد ارزشمند نام تجاری مورد نظر اندازهگیری شود، از روش آزمون میانگین یک جامعه با آماره آزمون t و تحلیل رگرسیون استفاده شده است. نتایج بهدستآمده حاکی از اثربخش بودن تبلیغات شرکت سامسونگ است و ارتباط مثبت بین تبلیغات اثربخش و اعتبار نام تجاری را نشان میدهد. |
|
کلیدواژههای فارسی مقاله |
|
|
عنوان انگلیسی |
|
|
چکیده انگلیسی مقاله |
|
|
کلیدواژههای انگلیسی مقاله |
|
|
نویسندگان مقاله |
بهرام رنجبریان | دانشگاه اصفهان سازمان اصلی تایید شده: دانشگاه اصفهان (Isfahan university)
ارزو خورسندنژاد | خورسندنژاد دانشگاه اصفهان سازمان اصلی تایید شده: دانشگاه اصفهان (Isfahan university)
سیده معصومه عبداللهی | seyedeh masoumeh
|
|
نشانی اینترنتی |
http://jbmp.sbu.ac.ir/article/view/7104 |
فایل مقاله |
اشکال در دسترسی به فایل - ./files/site1/rds_journals/1509/article-1509-461695.pdf |
کد مقاله (doi) |
|
زبان مقاله منتشر شده |
fa |
موضوعات مقاله منتشر شده |
|
نوع مقاله منتشر شده |
علمی - پژوهشی |
|
|
برگشت به:
صفحه اول پایگاه |
نسخه مرتبط |
نشریه مرتبط |
فهرست نشریات
|