|
چشم انداز مدیریت بازرگانی، جلد ۱۲، شماره ۲، صفحات ۰-۰
|
|
|
عنوان فارسی |
بررسی تأثیر ابعاد استنباط از خود بر رفتار خرید ناگهانی |
|
چکیده فارسی مقاله |
بخش عمدهای از درآمد شرکتها مربوط به خرید ناگهانی مشتریان میشود. یکی از عوامل مؤثر بر رفتار خرید ناگهانی، نوع شخصیت افراد است. در این پژوهش با تمرکز بر یکی از ابعاد شخصیت یعنی فرهنگ، به بررسی تأثیر ابعاد استنباط از خود بر رفتار خرید ناگهانی پرداخته شده است. از این رو جامعه آماری این پژوهش، کلیه افراد مراجعهکننده به مراکز خرید قائم در شمال، عقیق در جنوب، دنیای نور در شرق و بوستان در غرب تهران در نظر گرفته شده است. دادههای لازم از طریق پرسشنامه 50 سؤالی از 396 نفر که به روش نمونهگیری غیر احتمالی از نوع در دسترس انتخاب شدند، گردآوری شد. جهت آزمون الگو، از تحلیل رگرسیون چندگانه استفاده شد. نتایج نشان داد که افراد مستقل دارای ارزشهای لذت گرایانه هستند و لذتگرایی بر خرید ناگهانی اثر مثبت میگذارد. بنابراین پیشنهاد میشود که بنگاهها برای افزایش خرید ناگهانی مشتریان، راهبردهای فروش، بازاریابی و تبلیغات خود را بر افراد این گروه و همچنین بر بعد لذتجویانه محصولات متمرکز کنند. |
|
کلیدواژههای فارسی مقاله |
خرید ناگهانی، ابعاد خوداستنباطی، لذتگرایی، مطلوبیتگرایی، |
|
عنوان انگلیسی |
|
|
چکیده انگلیسی مقاله |
|
|
کلیدواژههای انگلیسی مقاله |
|
|
نویسندگان مقاله |
منیژه قره چه | دانشگاه شهید بهشتی سازمان اصلی تایید شده: دانشگاه شهید بهشتی (Shahid beheshti university)
ویدا خراسانی | دانشگاه شهید بهشتی سازمان اصلی تایید شده: دانشگاه شهید بهشتی (Shahid beheshti university)
معصومه محمدی پور |
|
|
نشانی اینترنتی |
http://jbmp.sbu.ac.ir/article/view/7103 |
فایل مقاله |
اشکال در دسترسی به فایل - ./files/site1/rds_journals/1509/article-1509-461694.pdf |
کد مقاله (doi) |
|
زبان مقاله منتشر شده |
fa |
موضوعات مقاله منتشر شده |
|
نوع مقاله منتشر شده |
علمی - پژوهشی |
|
|
برگشت به:
صفحه اول پایگاه |
نسخه مرتبط |
نشریه مرتبط |
فهرست نشریات
|