|
چشم انداز مدیریت بازرگانی، جلد ۱۲، شماره ۳، صفحات ۰-۰
|
|
|
عنوان فارسی |
بررسی تأثیر درک عدالت توسط مشتری بر رضایت و رفتار شهروندی آنان |
|
چکیده فارسی مقاله |
در محیط پر متغیر، پر ریسک و پر رقابت امروز، مهمترین پیام این است که با راهکارها، رفتارها و ابزارهای متعلق به دیروز نمیتوان نسبت به موفقیت در کسبوکار و کسب رضایت مشتری امیدوار بود. در چنین شرایطی که رقابت بیرحم است سازمانی موفق است که بتواند با استفاده از مدیریت کارا پیشتاز خلاقیت و نوآوری باشد و یا با استفاده از الگوبرداری از سرآمدها، از رقبا پیشی بگیرد. درک عوامل تعیینکننده و نتایج رضایت مشتری در نمایندگیهای خودرو از اهمیت خاصی برخوردار است. این پژوهش با هدف ارزیابی اثرات درک عدالت توسط مشتری رضایت و رفتار شهروندی وی در نمایندگیهای شرکت خودروسازی MVM در شهرستان کرمان انجام شده است. جمعآوری دادهها از یک نمونه آماری متشکل از 366 نفر از مشتریان صورت گرفت. برای آزمون فرضیات از روش معادلات ساختاری استفاده شده است. نتایج بهدست آمده نشان میدهد که درک عدالت توسط مشتری بر رضایت و رفتار شهروندی وی تأثیر میگذارد. |
|
کلیدواژههای فارسی مقاله |
رفتار شهروندی مشتری، رضایت مشتری، درک عدالت.، |
|
عنوان انگلیسی |
|
|
چکیده انگلیسی مقاله |
|
|
کلیدواژههای انگلیسی مقاله |
|
|
نویسندگان مقاله |
حسن صفرنیا | دانشگاه شهید باهنر کرمان سازمان اصلی تایید شده: دانشگاه شهید باهنر (Shahid bahonar university)
پرویز احمدی | دانشگاه شهید باهنر کرمان سازمان اصلی تایید شده: دانشگاه شهید باهنر (Shahid bahonar university)
نیلوفر نثری |
|
|
نشانی اینترنتی |
http://jbmp.sbu.ac.ir/article/view/7068 |
فایل مقاله |
اشکال در دسترسی به فایل - ./files/site1/rds_journals/1509/article-1509-461689.pdf |
کد مقاله (doi) |
|
زبان مقاله منتشر شده |
fa |
موضوعات مقاله منتشر شده |
|
نوع مقاله منتشر شده |
علمی - پژوهشی |
|
|
برگشت به:
صفحه اول پایگاه |
نسخه مرتبط |
نشریه مرتبط |
فهرست نشریات
|