این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
چشم انداز مدیریت بازرگانی، جلد ۱۲، شماره ۴، صفحات ۰-۰

عنوان فارسی بررسی نگرش مشتری در مورد اهداف و ابعاد‌ مشارکت برند
چکیده فارسی مقاله اتحاد برند یا مشارکت برند یک راهبرد بالقوه است که که به دو برند این امکان را می­ دهد که با ترکیب نام­ هایشان با یکدیگر، اثرات مثبتی را کسب کنند. این پژوهش با هدف بررسی نگرش مشتریان از مشارکت برند انجام شده­است. برای این منظور پژوهشگران با بررسی ادبیات نظری در این زمینه، بررسی خود را بر ابعاد نقش،هدف، مسئولیت، مالکیت و پیشنهاد دهنده مشارکت قرار داده­اند. پرسشنامه با طیف هفت‌گانه ابزار اصلی جمع­ آوری اطلاعات بوده­است که همه سوالات از پژوهش‌هایی قبلی استخراج شد و تغییرات اندکی روی آن انجام شده است. روایی محتوای ابزار به صورت صوری و پایایی توسط آزمون آلفا کرونباخ رقم 794/0 بوده است. جامعه ­آماری پژوهش 370 نفر ازدانشجویان مدیریت و مهندسی صنایع دانشگاه­ های سراسری تهران هستند. در این پژوهش از آزمون­های آماری و نرم افزار SPSS 16 برای تجزیه‌و‌تحلیل استفاده شد. نتایج نشان داد که جهت­ گیری نگرش مشتریان به هدف مشارکت برند بیشتر ارتقا و بهبود محصول قبلی توسط دو برند است. مالکیت و مسئولیت برند اصلی بیشتر از برند همکار است. علاوه بر این می­توان گفت شهرت برند در کیفیت، نقش عمده­ای در نگرش مشتریان در زمان مشارکت برند دارا می­باشد. پیشنهاد می­گردد برندهایی که دارای شهرت کیفیتی بالاتر هستند در هنگام مشارکت، نسبت به برندهای معمولی­ تر به تفسیرها و نگرش­های مشتریان بیشتر توجه کنند.
کلیدواژه‌های فارسی مقاله مشارکت برند، برند اصلی و همکار، نظریه سیگنال،

عنوان انگلیسی
چکیده انگلیسی مقاله
کلیدواژه‌های انگلیسی مقاله

نویسندگان مقاله اسماعیل شاه طهماسبی |
کارشناس اداره طراحی محصول و توسعه بازار بانک رفاه

مجتبی کریمیان |



نشانی اینترنتی http://jbmp.sbu.ac.ir/article/view/7140
فایل مقاله اشکال در دسترسی به فایل - ./files/site1/rds_journals/1509/article-1509-461681.pdf
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده علمی - پژوهشی
برگشت به: صفحه اول پایگاه   |   نسخه مرتبط   |   نشریه مرتبط   |   فهرست نشریات