این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
صفحه اصلی
درباره پایگاه
فهرست سامانه ها
الزامات سامانه ها
فهرست سازمانی
تماس با ما
JCR 2016
جستجوی مقالات
یکشنبه 30 آذر 1404
چشم انداز مدیریت بازرگانی
، جلد ۱۲، شماره ۴، صفحات ۰-۰
عنوان فارسی
بررسی نگرش مشتری در مورد اهداف و ابعاد مشارکت برند
چکیده فارسی مقاله
اتحاد برند یا مشارکت برند یک راهبرد بالقوه است که که به دو برند این امکان را می دهد که با ترکیب نام هایشان با یکدیگر، اثرات مثبتی را کسب کنند. این پژوهش با هدف بررسی نگرش مشتریان از مشارکت برند انجام شدهاست. برای این منظور پژوهشگران با بررسی ادبیات نظری در این زمینه، بررسی خود را بر ابعاد نقش،هدف، مسئولیت، مالکیت و پیشنهاد دهنده مشارکت قرار دادهاند. پرسشنامه با طیف هفتگانه ابزار اصلی جمع آوری اطلاعات بودهاست که همه سوالات از پژوهشهایی قبلی استخراج شد و تغییرات اندکی روی آن انجام شده است. روایی محتوای ابزار به صورت صوری و پایایی توسط آزمون آلفا کرونباخ رقم 794/0 بوده است. جامعه آماری پژوهش 370 نفر ازدانشجویان مدیریت و مهندسی صنایع دانشگاه های سراسری تهران هستند. در این پژوهش از آزمونهای آماری و نرم افزار SPSS 16 برای تجزیهوتحلیل استفاده شد. نتایج نشان داد که جهت گیری نگرش مشتریان به هدف مشارکت برند بیشتر ارتقا و بهبود محصول قبلی توسط دو برند است. مالکیت و مسئولیت برند اصلی بیشتر از برند همکار است. علاوه بر این میتوان گفت شهرت برند در کیفیت، نقش عمدهای در نگرش مشتریان در زمان مشارکت برند دارا میباشد. پیشنهاد میگردد برندهایی که دارای شهرت کیفیتی بالاتر هستند در هنگام مشارکت، نسبت به برندهای معمولی تر به تفسیرها و نگرشهای مشتریان بیشتر توجه کنند.
کلیدواژههای فارسی مقاله
مشارکت برند، برند اصلی و همکار، نظریه سیگنال،
عنوان انگلیسی
چکیده انگلیسی مقاله
کلیدواژههای انگلیسی مقاله
نویسندگان مقاله
اسماعیل شاه طهماسبی |
کارشناس اداره طراحی محصول و توسعه بازار بانک رفاه
مجتبی کریمیان |
نشانی اینترنتی
http://jbmp.sbu.ac.ir/article/view/7140
فایل مقاله
اشکال در دسترسی به فایل - ./files/site1/rds_journals/1509/article-1509-461681.pdf
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده
fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
علمی - پژوهشی
برگشت به:
صفحه اول پایگاه
|
نسخه مرتبط
|
نشریه مرتبط
|
فهرست نشریات