چشم انداز مدیریت بازرگانی، جلد ۱۲، شماره ۴، صفحات ۰-۰

عنوان فارسی عشق به برند: مطالعه تجربی مصرف‌کنندگان ایرانی
چکیده فارسی مقاله برخی پژوهش­های اخیر نشان می‌دهند تنها تأمین رضایت مشتریان برای تداوم موفقیت­ بنگاه‌ها در بازارِ رقابتیِ امروز کافی نیست. در این میان برای توضیح و پیش­بینیِ تغییراتِ مطلوب در رفتارِهای بعدِ مصرفِ مشتریانِ راضی، سازۀ بازاریابی جدیدی به نامِ «عشق به برند» که دارای ابعادِ اولیۀ علاقه و هوس و ابعاد ثانویۀ صمیمیت، رویا، مدتِ رابطه، خاطرات، یگانگی، ایده‌آل­سازی و لذت از برند است، معرفی شده است. هدف از این پژوهش، بررسی تأثیر اعتماد به برند بر عشق به برند و نیز تأثیر عشق به برند بر وفاداری مشتریان به برند با در نظر گرفتن متغیر میانجی تعهد به برند بود. جامعۀ آماریِ پژوهش، مشتریان، محصولات مصرفی، مراکز خرید و فروشگاه­های منتخب در شهرستان­هایِ ساری، بابل و بابلسر در استانِ مازندران بود که نمونه ای 295 نفری که با روش نمونه‌گیری خوشه‌ای انتخاب شده بودند، مورد بررسی قرار گرفتند. نتایج بدست آمده نشان دادند که عشق به برند بر تعهد به برند و تعهد به برند بر وفاداری به برند اثر مستقیم دارد. اثر مستقیم اعتماد به برند بر عشق به برند نیز تأیید شد. اگر چه اثرِ مستقیم اعتماد بر تعهد تأیید نشد؛ ولی نشان داده شد اعتماد به برند به واسطۀ عشق به برند اثر مثبتی بر تعهد به برند دارد.
کلیدواژه‌های فارسی مقاله

عنوان انگلیسی
چکیده انگلیسی مقاله
کلیدواژه‌های انگلیسی مقاله

نویسندگان مقاله میثم شیرخدایی |
دانشگاه غیرانتفاعی نورطوبی، تهران

زهرا نبی زاده |



نشانی اینترنتی http://jbmp.sbu.ac.ir/article/view/7132
فایل مقاله اشکال در دسترسی به فایل - ./files/site1/rds_journals/1509/article-1509-461677.pdf
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده علمی - پژوهشی
برگشت به: صفحه اول پایگاه   |   نسخه مرتبط   |   نشریه مرتبط   |   فهرست نشریات