چشم انداز مدیریت بازرگانی، جلد ۱۲، شماره ۴، صفحات ۰-۰

عنوان فارسی تبیین شرایط حاکم بر مدیریت روابط قدرت در لایه‌ خرده‌فروشی زنجیره‌ تأمین محصولات غذایی: نظریه‌ای برخاسته از داده‌ها
چکیده فارسی مقاله این پژوهش در پی شناسایی عوامل مؤثر بر فرآیند مدیریت روابط قدرت در لایه‌ خرده‌فروشی زنجیره تأمین محصولات غذایی و نحوه اثرگذاری این عوامل بر فرآیند مذکور است. با اتکا به رویکرد نظریه برخاسته از داده‌ها و نتایج حاصل از 13 مصاحبه‌ عمیق با 10 تن از مدیران و کارشناسان یکی از شرکت‌های فعال در لایه‌ خرده‌فروشی زنجیره‌ تأمین مواد غذایی ایران، چارچوبی نظری برای بررسی پیشایند‌ها و عوامل مؤثر بر این فرآیند شکل­دهی شد. طبق این چارچوب، دامنه گسترده‌ای از عوامل موجب ورود شرکت‌های خرده‌فروش به فرآیند مدیریت قدرت در قبال تأمین‌کنندگان می‌شوند. ضمن آن‌که عوامل زمینه‌ای و اقتضایی متنوعی بر تصمیمات خرده‌فروش در این فرآیند اثر می‌گذارند و تعاملات وی با تأمین‌کنندگان را هدایت می‌کنند.
کلیدواژه‌های فارسی مقاله

عنوان انگلیسی
چکیده انگلیسی مقاله
کلیدواژه‌های انگلیسی مقاله

نویسندگان مقاله رحیم فوکردی | فوکردی
دانشگاه علامه طباطبایی
سازمان اصلی تایید شده: دانشگاه علامه طباطبایی (Allameh tabatabaii university)

لعیا الفت |
دانشگاه علامه طباطبایی
سازمان اصلی تایید شده: دانشگاه علامه طباطبایی (Allameh tabatabaii university)

حسین رحمان سرشت |



نشانی اینترنتی http://jbmp.sbu.ac.ir/article/view/7130
فایل مقاله اشکال در دسترسی به فایل - ./files/site1/rds_journals/1509/article-1509-461676.pdf
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده علمی - پژوهشی
برگشت به: صفحه اول پایگاه   |   نسخه مرتبط   |   نشریه مرتبط   |   فهرست نشریات