|
چشم انداز مدیریت بازرگانی، جلد ۱۲، شماره ۴، صفحات ۰-۰
|
|
|
عنوان فارسی |
تبیین شرایط حاکم بر مدیریت روابط قدرت در لایه خردهفروشی زنجیره تأمین محصولات غذایی: نظریهای برخاسته از دادهها |
|
چکیده فارسی مقاله |
این پژوهش در پی شناسایی عوامل مؤثر بر فرآیند مدیریت روابط قدرت در لایه خردهفروشی زنجیره تأمین محصولات غذایی و نحوه اثرگذاری این عوامل بر فرآیند مذکور است. با اتکا به رویکرد نظریه برخاسته از دادهها و نتایج حاصل از 13 مصاحبه عمیق با 10 تن از مدیران و کارشناسان یکی از شرکتهای فعال در لایه خردهفروشی زنجیره تأمین مواد غذایی ایران، چارچوبی نظری برای بررسی پیشایندها و عوامل مؤثر بر این فرآیند شکلدهی شد. طبق این چارچوب، دامنه گستردهای از عوامل موجب ورود شرکتهای خردهفروش به فرآیند مدیریت قدرت در قبال تأمینکنندگان میشوند. ضمن آنکه عوامل زمینهای و اقتضایی متنوعی بر تصمیمات خردهفروش در این فرآیند اثر میگذارند و تعاملات وی با تأمینکنندگان را هدایت میکنند. |
|
کلیدواژههای فارسی مقاله |
|
|
عنوان انگلیسی |
|
|
چکیده انگلیسی مقاله |
|
|
کلیدواژههای انگلیسی مقاله |
|
|
نویسندگان مقاله |
رحیم فوکردی | فوکردی دانشگاه علامه طباطبایی سازمان اصلی تایید شده: دانشگاه علامه طباطبایی (Allameh tabatabaii university)
لعیا الفت | دانشگاه علامه طباطبایی سازمان اصلی تایید شده: دانشگاه علامه طباطبایی (Allameh tabatabaii university)
حسین رحمان سرشت |
|
|
نشانی اینترنتی |
http://jbmp.sbu.ac.ir/article/view/7130 |
فایل مقاله |
اشکال در دسترسی به فایل - ./files/site1/rds_journals/1509/article-1509-461676.pdf |
کد مقاله (doi) |
|
زبان مقاله منتشر شده |
fa |
موضوعات مقاله منتشر شده |
|
نوع مقاله منتشر شده |
علمی - پژوهشی |
|
|
برگشت به:
صفحه اول پایگاه |
نسخه مرتبط |
نشریه مرتبط |
فهرست نشریات
|