این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
چشم انداز مدیریت بازرگانی، جلد ۱۲، شماره ۴، صفحات ۰-۰

عنوان فارسی بررسی نقش سبکهای تصمیم گیری مصرف کننده بر فرآیند خرید در میان بانوان شاغل
چکیده فارسی مقاله در این پژوهش با الگوبرداری از یک الگوی ادراکی آزمون شده از سبک­های تصمیم­ گیری مصرف­ کنندگان، که اولین بار از سوی اسپرولز و کندال (1986) ارائه شد، سبک­ های تصمیم­گیری خرید مصرف­ کننده در میان بانوان شاغل مورد بررسی قرار گرفت. ابزار گردآوری داده­ها پرسشنامه اصلاح شده­ای با50 گویه بود که بر اساس مقیاس لیکرت تنظیم شد. با استفاده از روش نمونه­ گیری قضاوتی (غیر احتمالی)، 300 پرسشنامه به‌صورت حضوری در برخی فروشگاه­ های زنجیره­ای و مراکز خرید در مناطق مختلف تهران توزیع شد. در مرحله تجزیه‌وتحلیل داده­ها جهت استخراج متغیرهای مکنون (پنهان)، از روش تحلیل عاملی اکتشافی و تاییدی استفاده شد. بر اساس نتایج حاصل از این پژوهش، فرآیند خرید بانوان شاغل دارای10 ویژگی­ مشخص تحت عناوین کیفیت­ گرایان با دقت، قیمت­گرایان با دقت، حساسیت به محیط و سلامتی، توصیه­ پذیران، خریداران زمان و راحتی، مدگرایان تنوع‌طلب، سردرگم میان گزینه­های متعدد، برندگرایان، تبلیغ­گرایان و تفریح­ گرایان لذت­ جو می­ باشند
کلیدواژه‌های فارسی مقاله رفتار مصرف کننده، تصمیم گیری خرید، سبک خرید، بانوان شاغل،

عنوان انگلیسی
چکیده انگلیسی مقاله
کلیدواژه‌های انگلیسی مقاله

نویسندگان مقاله منیژه قره چه |
دانشگاه شهید بهشتی
سازمان اصلی تایید شده: دانشگاه شهید بهشتی (Shahid beheshti university)

الهام السادات میرهاشمی | elham sadat



نشانی اینترنتی http://jbmp.sbu.ac.ir/article/view/7129
فایل مقاله اشکال در دسترسی به فایل - ./files/site1/rds_journals/1509/article-1509-461675.pdf
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده علمی - پژوهشی
برگشت به: صفحه اول پایگاه   |   نسخه مرتبط   |   نشریه مرتبط   |   فهرست نشریات