|
چشم انداز مدیریت بازرگانی، جلد ۱۲، شماره ۴، صفحات ۰-۰
|
|
|
عنوان فارسی |
تدوین راهبردهای برندسازی ملی در ایران |
|
چکیده فارسی مقاله |
امروزه کشوری که خواهان حضور در بازارهای بینالمللی است، اما به لحاظ اعتبار و وجهه جهانی وضعیت مناسبی ندارد، یا سریعاً از بازار و صحنههای حضور حذف میشود و یا به حاشیه رانده میشود. کشورهای مختلف سعی دارند با برنامهریزی و اتخاذ راهبردهای کارا دست به اقداماتی بزنند تا بتوانند در کوتاهترین زمان ممکن سیمای جهانی خود را بهبود بخشند؛ زیرا این سیمای کشورهاست که تا حدودی اطلاعات زیادی راجع به قوانین مالیاتی و تجاری، خصوصیات نیروی کار، امنیت، ثبات سیاسی، اقتصادی و اجتماعی و بسیاری موارد دیگر را متجلی میسازد و از این تأثیرگذاری روی اذهان مردم دنیا، قدرت و نیروی پنهان در عبارت "Made in" را افزایش میدهد. این مطالعه، بر اساس مجموعه نظریه ها، مطالعه های تطبیقی و استفاده از نظرهای خبرگان بازاریابی کشور، به بررسی ابعاد ششگانه برندسازی ملی و راهکارهای لازم جهت تقویت و توسعه برند ملی ایران پرداخته و راهبردهایی را جهت تقویت برند ملی ایران ارائه نموده که تا حد امکان مطابق با وظایف نهادهای مختلف درگیر در برنامه برندسازی ملی کشور باشد. |
|
کلیدواژههای فارسی مقاله |
|
|
عنوان انگلیسی |
|
|
چکیده انگلیسی مقاله |
|
|
کلیدواژههای انگلیسی مقاله |
|
|
نویسندگان مقاله |
ابوالفضل معصوم زاده زواره | masoomzadeh zavareh دانشگاه علامه طباطبایی سازمان اصلی تایید شده: دانشگاه علامه طباطبایی (Allameh tabatabaii university)
جعفر شمسی | دانشگاه شیراز سازمان اصلی تایید شده: دانشگاه شیراز (Shiraz university)
ابوالقاسم ابراهیمی |
|
|
نشانی اینترنتی |
http://jbmp.sbu.ac.ir/article/view/7127 |
فایل مقاله |
اشکال در دسترسی به فایل - ./files/site1/rds_journals/1509/article-1509-461674.pdf |
کد مقاله (doi) |
|
زبان مقاله منتشر شده |
fa |
موضوعات مقاله منتشر شده |
|
نوع مقاله منتشر شده |
علمی - پژوهشی |
|
|
برگشت به:
صفحه اول پایگاه |
نسخه مرتبط |
نشریه مرتبط |
فهرست نشریات
|