این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
صفحه اصلی
درباره پایگاه
فهرست سامانه ها
الزامات سامانه ها
فهرست سازمانی
تماس با ما
JCR 2016
جستجوی مقالات
یکشنبه 30 آذر 1404
چشم انداز مدیریت بازرگانی
، جلد ۱۲، شماره ۴، صفحات ۰-۰
عنوان فارسی
ارزیابی اعتماد مصرفکننده به فروشگاههای زنجیرهای (مورد مطالعه: فروشگاه شهروند)
چکیده فارسی مقاله
به علت تقلبهایی که در حوزه ایمنی مواد غذایی در سالهای اخیر روی داد نگرانی مصرفکنندگان در مورد سلامت مواد غذایی که خریداری میکنند افزایش یافت .که این عامل میتواند رفتار مصرفکنندگان در انتخاب فروشگاه زنجیرهای مواد غذایی را تحت تأثیر قرار دهد . لذا هدف این پژوهش شناسایی متغیرهای مربوط به اعتماد مصرفکننده به فروشگاههای زنجیرهای مواد غذایی میباشد که در سایه شناسایی این متغیرها میتوان راهبردها را در جهت موفقیت بلندمدت سازمان تدوین کرد. پرسشنامه این پژوهش براساس الگو اعتماد طراحی شده است که براساس آن محرکهای اعتماد ( توانایی ، حسن نیت ، صداقت ، تمایل به اعتماد کردن ) و برونداده های اعتماد (ریسکپذیری ، وفاداری ) و متغیر میانجی (ریسک درکشده) براساس الگو معادلات ساختاری (SEM) مورد تجزیهوتحلیل قرار گرفت . دادههای این پرسشنامه از 385 نفر از خریداران فروشگاه زنجیرهای شهروند واقع در شهر تهران جمعآوری شده است. نتایج حاصل از این پژوهش نشان داد که توانایی و صداقت فروشگاه زنجیرهای بطور مثبت بر روی اعتماد خاص مصرفکننده اثرگذار است و همینطور اعتماد خاص مصرفکننده متغیر پیشبین خوبی برای ریسکپذیری و به دنبال آن وفاداری مصرفکننده میباشد.
کلیدواژههای فارسی مقاله
فروشگاه زنجیره ای مواد غذایی، اعتماد، نگرانی، ریسک، وفاداری،
عنوان انگلیسی
چکیده انگلیسی مقاله
کلیدواژههای انگلیسی مقاله
نویسندگان مقاله
عباسعلی حاجی کریمی |
دانشگاه آزاد
ثنا حاجی صفار کرمانی | haji saffar kermani
نشانی اینترنتی
http://jbmp.sbu.ac.ir/article/view/7126
فایل مقاله
اشکال در دسترسی به فایل - ./files/site1/rds_journals/1509/article-1509-461673.pdf
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده
fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
علمی - پژوهشی
برگشت به:
صفحه اول پایگاه
|
نسخه مرتبط
|
نشریه مرتبط
|
فهرست نشریات