چشم انداز مدیریت بازرگانی، جلد ۱۳، شماره ۱، صفحات ۰-۰

عنوان فارسی بررسی نقش، شدت و نوع تعدیل‌گری صفات اخلاقی روی رابطه شخصیت و رابطه مشتری- برند به منظور خلق تعهدعاطفی در صنعت بانکداری
چکیده فارسی مقاله امروزه بانک­ها باید برای حفظ و نگهداری و ایجاد یک رابطه بلند مدت با مشتریان خود همت بیشتری نمایند. زیرا شواهد نشان می­دهند که مشتریان راضی نیز ممکن است کسب­ وکار را رها نموده و به کسب­ وکار رقیب بپیوندند. علت این امر می­تواند عدم توجه کسب­ وکارها به خواسته­ های ارزش‌محور و برگرفته شده از ویژگی­های شخصیتی آن­ها باشد. لذا، پژوهش دارای دو هدف می­باشد: یکی، بررسی رابطه شخصیت­ برند و رابطه مشتری-برند و خلق تعهدعاطفی در مشتریان؛ دومی، بررسی نقش، شدت و نوع متغیر تعدیل­گری صفات اخلاقی روی رابطه بین شخصیت ومتغیر رابطه مشتری-برند. جامعه آماری پژوهش شامل کلیه مشتریان بانک­ ملت در محدوده شهر گرگان می­باشد. در نمونه‌گیری، موفق به جمع­ آوری 389 پرسشنامه شده و داده­ های آن­ها مبنای کار قرارگرفتند. به منظور تحلیل داده­ های پرسشنامه و آزمون فرضیه­ ها، از آزمون­های توصیفی، آزمون تغییر ضریب تعیین (R 2 ) با استفاده از رگرسیون سلسله مراتبی و نیز معادلات ساختاری استفاده گردید. نتایج نشان می­دهند که علاوه بر وجود رابطه بین متغیرهای شخصیت­ برند و رابطه مشتری-برند و تعهد عاطفی؛ صفات­ اخلاقی نقش تعدیل­گر داشته و از شدت­ معناداری برخوردار می­باشد؛ و نوع متغیر تعدیل­گر، شبه تعدیل­گر است.
کلیدواژه‌های فارسی مقاله تعهدعاطفی، رابطه مشتری-برند، شخصیت برند، صفات اخلاقی،

عنوان انگلیسی
چکیده انگلیسی مقاله
کلیدواژه‌های انگلیسی مقاله

نویسندگان مقاله محمدرضا کریمی علویجه | mohammad reza karimi alavijeh
دانشگاه شهید بهشتی
سازمان اصلی تایید شده: دانشگاه شهید بهشتی (Shahid beheshti university)

مرتضی رضایی |
دانشگاه شهید بهشتی
سازمان اصلی تایید شده: دانشگاه شهید بهشتی (Shahid beheshti university)

وحید حسین آبادی |



نشانی اینترنتی http://jbmp.sbu.ac.ir/article/view/7111
فایل مقاله فایلی برای مقاله ذخیره نشده است
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده علمی - پژوهشی
برگشت به: صفحه اول پایگاه   |   نسخه مرتبط   |   نشریه مرتبط   |   فهرست نشریات