|
چشم انداز مدیریت بازرگانی، جلد ۱۳، شماره ۱، صفحات ۰-۰
|
|
|
عنوان فارسی |
بررسی نقش، شدت و نوع تعدیلگری صفات اخلاقی روی رابطه شخصیت و رابطه مشتری- برند به منظور خلق تعهدعاطفی در صنعت بانکداری |
|
چکیده فارسی مقاله |
امروزه بانکها باید برای حفظ و نگهداری و ایجاد یک رابطه بلند مدت با مشتریان خود همت بیشتری نمایند. زیرا شواهد نشان میدهند که مشتریان راضی نیز ممکن است کسب وکار را رها نموده و به کسب وکار رقیب بپیوندند. علت این امر میتواند عدم توجه کسب وکارها به خواسته های ارزشمحور و برگرفته شده از ویژگیهای شخصیتی آنها باشد. لذا، پژوهش دارای دو هدف میباشد: یکی، بررسی رابطه شخصیت برند و رابطه مشتری-برند و خلق تعهدعاطفی در مشتریان؛ دومی، بررسی نقش، شدت و نوع متغیر تعدیلگری صفات اخلاقی روی رابطه بین شخصیت ومتغیر رابطه مشتری-برند. جامعه آماری پژوهش شامل کلیه مشتریان بانک ملت در محدوده شهر گرگان میباشد. در نمونهگیری، موفق به جمع آوری 389 پرسشنامه شده و داده های آنها مبنای کار قرارگرفتند. به منظور تحلیل داده های پرسشنامه و آزمون فرضیه ها، از آزمونهای توصیفی، آزمون تغییر ضریب تعیین (R 2 ) با استفاده از رگرسیون سلسله مراتبی و نیز معادلات ساختاری استفاده گردید. نتایج نشان میدهند که علاوه بر وجود رابطه بین متغیرهای شخصیت برند و رابطه مشتری-برند و تعهد عاطفی؛ صفات اخلاقی نقش تعدیلگر داشته و از شدت معناداری برخوردار میباشد؛ و نوع متغیر تعدیلگر، شبه تعدیلگر است. |
|
کلیدواژههای فارسی مقاله |
تعهدعاطفی، رابطه مشتری-برند، شخصیت برند، صفات اخلاقی، |
|
عنوان انگلیسی |
|
|
چکیده انگلیسی مقاله |
|
|
کلیدواژههای انگلیسی مقاله |
|
|
نویسندگان مقاله |
محمدرضا کریمی علویجه | mohammad reza karimi alavijeh دانشگاه شهید بهشتی سازمان اصلی تایید شده: دانشگاه شهید بهشتی (Shahid beheshti university)
مرتضی رضایی | دانشگاه شهید بهشتی سازمان اصلی تایید شده: دانشگاه شهید بهشتی (Shahid beheshti university)
وحید حسین آبادی |
|
|
نشانی اینترنتی |
http://jbmp.sbu.ac.ir/article/view/7111 |
فایل مقاله |
فایلی برای مقاله ذخیره نشده است |
کد مقاله (doi) |
|
زبان مقاله منتشر شده |
fa |
موضوعات مقاله منتشر شده |
|
نوع مقاله منتشر شده |
علمی - پژوهشی |
|
|
برگشت به:
صفحه اول پایگاه |
نسخه مرتبط |
نشریه مرتبط |
فهرست نشریات
|