این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
صفحه اصلی
درباره پایگاه
فهرست سامانه ها
الزامات سامانه ها
فهرست سازمانی
تماس با ما
JCR 2016
جستجوی مقالات
سه شنبه 2 دی 1404
چشم انداز مدیریت بازرگانی
، جلد ۱۳، شماره ۱، صفحات ۰-۰
عنوان فارسی
شناسایی و اولویتبندی عوامل موفقیت پیادهسازی بانکبیمه در ایران
چکیده فارسی مقاله
تغییر رویکرد بهوجودآمده در خصوص خدمات مالی و پدیدآمدن تفکر ارائه کلیه خدمات مالی به صورت یکپارچه، مفاهیم نوینی را در بازاریابی خدمات مالی و بانکی ایجاد نموده است، "بانکبیمه" مفهومی است که هر روز بیش از پیش موردتوجه هر دو صنعت بانکداری و بیمه قرار گرفته است تا بتوانند به واسطه همافزایی که ایجاد میکنند، پاسخگوی فضای کسبوکار رقابتی در این حوزه باشند. برنامهریزی و مدیریت راهبردی در این فضا از الزامات به شمار میآید، از اینرو برای موفقیت در پیاده سازی این مفهوم، آشنایی با عوامل کلیدی موفقیت بانکبیمه به عنوان یکی از گامها برای برنامهریزی و مدیریت راهبردی، ضروری است. پژوهش پیش رو پژوهشی توصیفی- پیمایشی است که هدف اصلی آن شناسایی و اولویتبندی عوامل کلیدی موفقیت پیادهسازی بانکبیمه میباشد. چارچوب نظری این پژوهش، بر مبنای عوامل استخراج شده از ادبیات است، که در ابتدا و با استفاده از پرسشنامه، حیاتی بودن این عوامل بررسی شده و عواملی که حیاتی بودند با استفاده از تحلیل عاملی اکتشافی دستهبندی شدهاند، برای اولویتبندی عوامل باقیمانده با توجه به دستهبندیهای انجامشده در بخش قبلی از روش فرایند تحلیل سلسله مراتبی استفاده شده است. نتایج بررسی ها نشان داد برای پیادهسازی بانکبیمه درایران 17 عامل کلیدی وجود دارد که در 5 دسته کلی قرار میگیرند و در میان آنها دسته راهبرد دارای بالاترین اولویت و ساختار یکپارچه هم مهمترین عامل کلیدی موفقیت برای پیادهسازی بانکبیمه است. Abstract Change in approach came in Financial Services and created an integrated financial service provider thinking, new concepts in financial service and bank marketing has created. Bancassurance is a concept that every day more and more attention has been from both the insurance and banking industry, to be able create synergy, they are responsive to the business environment, competition in this field. Planning and strategic management in this space requirement is considered, Therefore, for successful implementation of this concept, Understanding the Critical success factors of bancassurance as one of the steps for planning and strategic management, it is essential. The present study is a survey-descriptive research that aims to identify and prioritize CSF of Bancassurance. The theoretical framework for this study is based on extracted from the literature is variable, is founded, Using a questionnaire at the beginning of process and the factors that were critical factors were investigated using exploratory factor analysis, they were classified, To prioritize the factors remaining factions were given in the previous section, Analytical Hierarchy Process method is used. The results showed to implementation of Bancassurance in Iran, There are 17 CSF that classify in 5 category, among them, those with the highest priority strategies and integrated structure is the most important key success factor for implementing Bancassurance Keywords: Bancassurance; Critical Success Factor; Exploratory Factor Analysis; Analytical Hierarchy Process.
کلیدواژههای فارسی مقاله
عنوان انگلیسی
چکیده انگلیسی مقاله
کلیدواژههای انگلیسی مقاله
نویسندگان مقاله
علی گلرخ |
دانشگاه تهران
سازمان اصلی تایید شده
: دانشگاه تهران (Tehran university)
امیر خانلری |
نشانی اینترنتی
http://jbmp.sbu.ac.ir/article/view/7119
فایل مقاله
اشکال در دسترسی به فایل - ./files/site1/rds_journals/1509/article-1509-461668.pdf
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده
fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
علمی - پژوهشی
برگشت به:
صفحه اول پایگاه
|
نسخه مرتبط
|
نشریه مرتبط
|
فهرست نشریات