|
چشم انداز مدیریت بازرگانی، جلد ۱۳، شماره ۳، صفحات ۰-۰
|
|
|
عنوان فارسی |
تبیین ابعاد شهرت بیمارستان و تأثیر آن بر تصویر ذهنی مراجعان و ارزش ویژه نام تجاری |
|
چکیده فارسی مقاله |
با توجه به نقش حیاتی بیمارستانها در تأمین سلامتی اجتماعی، بازاریابی مراقبتهای بهداشتی و سلامتی در این حوزه با چالشهای بسیاری مواجه است. با توجه به ممنوعیت تبلیغات، بیمارستانها و مؤسسات درمانی مجبور به استفاده از روشهایی دیگر برای جلب توجه مشتریان و مراجعان میباشند؛ بنابراین بیمارستانها بایستی بر دارائیهای نامشهود خود تمرکز نماید. شهرت برای بنگاههای اقتصادی به ویژه سازمانهای خدماتی به عنوان یک دارائی نامشهود راهبردی مورد تصدیق قرار گرفته است. در این راستا شناسایی ابعاد تشکیلدهنده این متغیر و تأثیرات آن بر ادراکات مشتریان بسیار مهم می نماید. هدف پژوهش حاضر شناسایی ابعاد تشکیل دهنده شهرت سازمانی و تأثیر آن بر تصویر ذهنی و ارزش ویژه نام تجاری در بیمارستان میباشد. بدین منظور با استفاده از پرسشنامه نظرات 393 نفر از مراجعان به بیمارستانهای شهرستان سمنان جمع آوری شد و با تحلیل عاملی و آزمون رگرسیون مورد تجزیهوتحلیل قرار گرفت. نتایج به دست آمده از ساختار چهاربعدی شهرت در بیمارستان (شامل اعتماد، کیفیت خدمات، ارتباطات و مسئولیتپذیری اجتماعی) حمایت مینماید. بر اساس نتایج پیشنهاد میشود تا بیمارستان ها اهمیت بیشتری به متغیرهای شکل دهنده شهرت داشته و آن را در تصمیمات راهبردی خود مد نظر قرار دهند. Abstract By considering the critical role of hospitals in providing social healyh hence Sanitary and health care marketing in this area is confronted with many challenges. According to the advertising ban, hospitals and medical institutions have to use other methods to attract customers and clients. Therefore, hospitals should focus on its intangible assets. Corporate Reputation, especially in service organizations has been acknowledged as a strategic intangible asset. In this respect, identifying the constituent dimensions of this variable and its effects on customer perceptions is very important. The aim of present stusy was Identify hospital reputation constituents and its impact on brand image and brand eguity. For this purpose, by using the questionnaire Comments of 393 of Semnan hospital customers are collected and Factor analysis and regression test are used to analyze data. The results confirmed the three-dimensional structure of the hospital's reputation (involve trust, service quality, communication and social responsibility). Based on research result is recommended that hospitals give greater importance to Variables that shape their reputation and consider it in their strategic decisions. Keywords: Corporate Reputation, Brand Image, Brand Equity, Service Section |
|
کلیدواژههای فارسی مقاله |
|
|
عنوان انگلیسی |
|
|
چکیده انگلیسی مقاله |
|
|
کلیدواژههای انگلیسی مقاله |
|
|
نویسندگان مقاله |
علیرضا موتمنی | شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی ایران منطقه میاندوآب، آذربایجان غربی
هادی مرادی | موسسه آموزش عالی فضیلت سمنان
امیررضا بنددار | بنددار دانشگاه سمنان سازمان اصلی تایید شده: دانشگاه سمنان (Semnan university)
امین همتی |
|
|
نشانی اینترنتی |
http://jbmp.sbu.ac.ir/article/view/7220 |
فایل مقاله |
اشکال در دسترسی به فایل - ./files/site1/rds_journals/1509/article-1509-461646.pdf |
کد مقاله (doi) |
|
زبان مقاله منتشر شده |
fa |
موضوعات مقاله منتشر شده |
|
نوع مقاله منتشر شده |
علمی - پژوهشی |
|
|
برگشت به:
صفحه اول پایگاه |
نسخه مرتبط |
نشریه مرتبط |
فهرست نشریات
|