این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
صفحه اصلی
درباره پایگاه
فهرست سامانه ها
الزامات سامانه ها
فهرست سازمانی
تماس با ما
JCR 2016
جستجوی مقالات
دوشنبه 1 دی 1404
چشم انداز مدیریت بازرگانی
، جلد ۱۴، شماره ۱، صفحات ۶۹-۸۴
عنوان فارسی
تدوین الگوی مدیریت ارتباط با دانشجو در دانشگاههای ایران
چکیده فارسی مقاله
در حال حاضر در بیشتر دانشگاهها مشکلات زیادی در رابطه با فرایندهای مدیریت ارتباط با دانشجو به چشم میخورد و دانشجویان، اساتید و پرسنل دانشگاه در طول چرخه عمر کاری خود با آن مشکلات روبرو هستند. همواره در دانشگاهها به این مشکلات اشاره شده و بودجههای کلانی جهت خرید، توسعه و یا بهبود این سیستمها هزینه گردیده است ولی متأسفانه بسیاری از مشکلات یا برطرف نشدهاند و یا صرفاً مقداری از شدت آنها کاسته شده است. بدین منظور پژوهشی صورت پذیرفت تا الگویی جهت مدیریت ارتباط با دانشجویان ارائه داده و این مسئله را بررسی و مرتفع نماید. در این پژوهش از روش کیفی نظریه مبتنی بر دادهها استفاده شده و جهت توسعه الگو با خبرگان مصاحبه صورت پذیرفته است. کدگذاری باز، محوری و گزینشی و رسیدن به کفایت بلوغیافتگی دادهها و یافتهها از طریق نمونهگیری نظری مراحل توسعه این الگو را تشکیل میدهند. این مقاله بعد از معرفی اجمالی از پیشینه پژوهش، روش پژوهش و مراحل کدگذاری را شرح داده و در انتها ضمن جمعبندی و معرفی ذینفعان و استفادهکنندگان از این الگو، جهت ادامه و توسعه این پژوهش پیشنهاداتی را ارائه میدهد.
کلیدواژههای فارسی مقاله
عنوان انگلیسی
Developing a Model for Student Relationship Management (SRM) in Universities of Iran
چکیده انگلیسی مقاله
Babak Sohrabi * , Alireza Hasanzadeh ** , Amir Khanlari *** , Sayyed Vahid Oskuee **** [1] Abstract At the present time, most universities have a lot of problems regarding student relationship management (SRM) processes and students, professors and university personnel face those problems in their job carrier. These problems have always been outlined by universities and large amount of the budget is allocated for obtaining, developing or improving these systems, but unfortunately many of these problems are unsolved or some of its intensity has decreased. For this reason a survey was conducted to provide a model for student relationship management to review and remove this issue. This research is based on the grounded theory method and to develop the model experts were interviewed. Open sampling, relational and variational sampling and discrimental sampling, and taking the maturity of data and findings by theoretical sampling are stages of development of this model. This paper and after a brief presentation of literature, explains the research methodology and coding steps, and then, in addition to conclusion and introduction of stakeholders and users of this model, it offers some suggestions in order to continue and development of this research.
کلیدواژههای انگلیسی مقاله
نویسندگان مقاله
بابک سهرابی |
دانشگاه تربیت مدرس
سازمان اصلی تایید شده
: دانشگاه تربیت مدرس (Tarbiat modares university)
علیرضا حسن زاده |
دانشگاه تهران
سازمان اصلی تایید شده
: دانشگاه تهران (Tehran university)
امیر خانلری |
موسسه عالی بانکداری ایران
سید وحید اسکویی | seyed vahid
نشانی اینترنتی
http://jbmp.sbu.ac.ir/article/view/7277
فایل مقاله
اشکال در دسترسی به فایل - ./files/site1/rds_journals/1509/article-1509-461626.pdf
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده
fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
علمی - پژوهشی
برگشت به:
صفحه اول پایگاه
|
نسخه مرتبط
|
نشریه مرتبط
|
فهرست نشریات