|
چشم انداز مدیریت بازرگانی، جلد ۱۴، شماره ۲، صفحات ۱۲۳-۱۳۹
|
|
|
عنوان فارسی |
تاثیر مدیریت دانش بر متغیرهای سازمانی و موفقیت اجرای مدیریت ارتباط با مشتری |
|
چکیده فارسی مقاله |
در محیط رقابتی امروز مدیریت دانش و یادگیری محوری از عوامل مهم در کسب مزیت رقابتی هستند؛ همچنین برای رسیدن به این مزیت رقابتی، شرکت ها باید به مشتری و حفظ آن توجه بسیاری داشته باشند. راهبرد مدیریت ارتباط با مشتری برای بقای شرکتها در بازار امری ضروری و اجتنابناپذیر است. بنابراین مدیریت ارتباط با مشتری و مدیریت دانش از جمله ابزارهای راهبردی برای همه شرکت ها می باشند. مطالعات گوناگونی وجود دارد که نرخ و میزان شکست به کارگیری راهبردهای مدیریت ارتباط با مشتری را بررسی کردهاند. اما موضوعی که در این پژوهش های به آن پرداخته نشدهاست تاثیر این عوامل به همراه یادگیری محوری بر موفقیت مدیریت ارتباط با مشتری است. جامعه آماری این پژوهش، مدیران، روسا و کارمندان در ارتباط با مشتری در مناطق هشتگانه شرکت مخابرات استان تهران است و از طریق نمونه گیری خوشه ای، 381 نمونه مشخص شد. پس از گردآوری داده ها از طریق پرسشنامه ای با طیف لیکرت پنج گزینه ای، داده های مورد نظر مرتب و در نرمافزار اس. پی. اس. اس. وارد شدند و به منظور رسیدن به الگوی نهایی، از روش الگوسازی معادلات ساختاری و نرم افزار اسمارت پی ال اس استفاده شد. نتایج نشان داد که یادگیری محوری بیشترین تاثیر را بر موفقیت مدیریت ارتباط با مشتری و انتشار دانش، کمترین اثر را بر متغیرهای سازمانی و در نهایت موفقیت مدیریت ارتباط با مشتری دارند |
|
کلیدواژههای فارسی مقاله |
|
|
عنوان انگلیسی |
The Empact of Knowledge Management on |
|
چکیده انگلیسی مقاله |
Abbasali Hajikarimi * , Elmira Karimnezhad ** [1] [2] Abstract In today’s competitive environment, knowledge management and learning orientation are important agents in achieving competitive advantage. Also, for achieving these competitive advantages, companies should pay attention to the customer and its retention. Customer relationship management is essential and inevitable for companies’ retention in the markets. So, customer relationship management and knowledge management are one of the strategic tools for all of the companies. There are different studies that investigate the failure rate in applying customer relationship management strategies. But there is a subject that did not pay attention to it, the influence of this agents with learning orientation on customer relationship management success. Statistical population of this research is managers and employees of eight regions of Telecommunication company of Tehran. Then a cluster sampling method was used and 381 samples are determined. After gathering data by questionnaire with five point Likert scale, determined data are arranged and entered in SPSS software, and structural equation modeling method and PLS smart software are used for gaining last model. Results showed that learning orientation had the most influence on customer relationship management success and knowledge sharing and customer relationship management technology had the least influence on organizational variables and at last customer relationship management success. |
|
کلیدواژههای انگلیسی مقاله |
|
|
نویسندگان مقاله |
عباسعلی حاجی کریمی | دانشگاه آزاد اسلامی، واحد علوم و تحقیقات تهران سازمان اصلی تایید شده: دانشگاه آزاد اسلامی علوم و تحقیقات (Islamic azad university science and research branch)
المیرا کریم نژاد |
|
|
نشانی اینترنتی |
http://jbmp.sbu.ac.ir/article/view/7178 |
فایل مقاله |
اشکال در دسترسی به فایل - ./files/site1/rds_journals/1509/article-1509-461618.pdf |
کد مقاله (doi) |
|
زبان مقاله منتشر شده |
fa |
موضوعات مقاله منتشر شده |
|
نوع مقاله منتشر شده |
علمی - پژوهشی |
|
|
برگشت به:
صفحه اول پایگاه |
نسخه مرتبط |
نشریه مرتبط |
فهرست نشریات
|